|
کدخبر: 174789

چرا دلار گران‌تر شد؟

سومین روز هفته برای فعالان بازار ارز با رشد نرخ دلار و یورو همراه شده است.

اقتصاد چرا دلار گران‌تر شد؟

در روزهای اخیر به دنبال ورود تقاضای جدید به بازار ارز شاهد رشد نسبی قیمت ها هستیم. این روند به گفته فعالان بازار به دلیل فاصله معنادار بین دو نرخ صرافی بانکی و بازار آزاد ایجاد شده است.

هرچند پیش از این در گزارشی پیش بینی شده بود که در صورت عبور دلار بازار آزاد از مرز ۲۲۸۰۰ تومانی، باید شاهد رشد نرخ ارز در بازار باشیم. محدوده ای که پیش از توسط دلالان به عنوان مقاومتی در جهت رشد قیمت ها عنوان شده بود.

به نظر می رسد در شرایط کنونی، حضور بازارساز در سمت عرضه، می تواند معادلات شاخص ارزی را تغییر دهد. اتفاقی که در هفته گذشته نیز شاهد آن بودیم و با افزایش عرضه از سوی بازارساز، به یکباره نرخ دلار به کانال بیست هزار تومانی کاهش یافت.

حال بر این اساس، در معاملات امروز (دوشنبه سوم خردادماه ۱۴۰۰) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۱۹۷۱ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۲۴۱۵ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، ۶۰ تومان گران تر شده است.

همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ ۲۶۸۸۴ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت ۲۷۴۲۷ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز یکشنبه، ۱۰۷ تومان گران تر شده است.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، تحلیلگران فنی اعتقاد داشتند، اگر دلار می‌خواهد بار دیگر در مسیر نزولی قرار بگیرد، باید محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، اتفاقی که امروز در بازار آزاد رقم خورده است. حال معامله گران نیز معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی برود، میزان خریدها در بازار ارز بیشتر خواهد شد.

از بازار آزاد چه خبر؟

مشاهدات میدانی نشان می دهد در بازار آزاد افزایش تقاضا منجر به رشد نرخ ارز به ویژه دلار شده است. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد به رقم ۲۳۲۱۰ تومان رسیده است.

منبع: نبض بورس
  • ناشناس ارسالی در

    اگربحث ارزش پول ملی رانسبت به ارزودلارمق ایسه کنیم بایستی مواظب جنگ اقتصادی دشمن ونفوذدلالهای کلان درحوزه ارزوطلاومسکن وخ ودروباشیم

  • ناشناس ارسالی در

    دشمن بابالارفتن ارزش دلارنسبت به پول ملی ریال درصددیک جنگ اقتصادی ادامه داروقیمت دلارقبل ازانتخابات بایستی نزولی شودتاری ال جایگاه خودراپیداکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها