|
کدخبر: 172862

قیمت سکه باز هم بالا می‌رود؟

در بازار آزاد، شکست خط ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، امیدواری سکه بازان برای صعود بیشتر قیمت سکه را بالا برده است.

اقتصاد قیمت سکه باز هم بالا می‌رود؟

امیدهای افزایشی معامله گران به بازار سکه بیشتر شده است. به گفته فعالان، بالا آمدن ارزش ذاتی سکه یکی از مهم ترین متغیرهایی است که سکه بازان را به رشد قیمت امیدوار کرده است. دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی سکه تا نزدیک محدوده ۱۰میلیون تومانی رشد کرده بود، امری که جسارت خریداران برای ورود به بازار را بیشتر می کرد.

 به گفته فعالان، در ۱۵ روز گذشته عموما ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی زیر محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. بالا آمدن ارزش ذاتی سکه، هراس از افت شدید قیمت را کاهش داد. دو هفته پیش در مقاطعی حتی ارزش ذاتی سکه به زیر مرز ۹ میلیون تومانی رفته بود.

شکست محدوده مقاومتی سکه

جدا از بالا رفتن ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی،‌ در بازار آزاد، شکست خط ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، امیدواری سکه بازان برای صعود بیشتر را بالا برده است. تحلیل گران فنی بارها عنوان کرده اند که تثبیت فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۰میلیون و۲۰۰ هزار تومانی، می تواند زمینه ساز ورود خریداران تازه ای به بازار شود.

دیدگاه سکه بازان درباره برجام

برخی معامله گران باور دارند، سکه بازان به استقبال عدم احیای برجام رفته اند. به باور آن ها، دور از ذهن است که تا پایان اردیبهشت ماه، بخشی از تحریم ها برداشته شوند. از نظر شماری از بازیگران باتجربه بازار سکه، رشد دلار در شرایطی که عرضه ارز درسطح مناسبی قرار دارد، به معنای آن است که تقاضای قابل توجهی وارد بازار شده است. سکه بازان با توجه به همین انتظار احتمال رشد بیشتر دلار، خریدهای خود را افزایش داده اند. البته عده زیادی نیز از افت یکباره فلز گران بهای داخلی در دو هفته قبل متضرر شدند و اکنون به دنبال جبران بخشی از ضرر خود هستند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر