|
کدخبر: 170325

بیت کوین را رسمی کنید و تحریم ها را دور بزنید

سایت کوین دسک تصمیمات دولت ایران برای ارزهای دیجیتالی را مورد بررسی قرار داد و معتقد است ایران می تواند به این ارز دیجیتالی رسمیت بیشتری دهد.

سایت کوین دسک مدیریت و تصمیمات ایران برای ارزهای دیجیتالی را بررسی کرد و گزارش جامعی را در این باره نوشت. کوین دسک یک سایت خبری متخصص بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. این سایت توسط شکیل خان ( نویسنده ارزهای دیجیتالی بنگلادشی) تاسیس شد و متعاقباً توسط گروه ارز دیجیتال خریداری شد.»

مایکل کیسی، نویسنده این سایت در گزارشی نوشت: ایران با صدور مجوز برای استخراج بیت کوین می تواند به این کشور کمک کند تا تحریم های آمریکا را دور بزند. اما این طرح به طور احتمالی بیش از دیگران به برخی از مردم کمک خواهد کرد.

در روز های گذشته خبرهایی حاکی از اینکه افراد می توانند در یک سامانه ثبت نام کنند و از طریق آن به طور رسمی بیت کوین استخراج کنند منتشر شد. همچنین چند هفته پیش خبری مبنی برای « واردات کالا با استفاده از بیت کوین» نیز در ایران دیده شد.

در طی یک واگرایی مداوم در بازارهای رمزنگاری ، جایی که اتر یوم بالاترین سطح جدید را به ثبت رساند و در حالی که بیت کوین در سطوح تقریبا ۱۰هزار دلار زیر اوج خود قرار داشت ، سیاست و سر و صدا در اطراف هر دو همچنان ادامه دارد و فکر و بحث را دامن می زند.

از زمانی که دولت ها شروع به پذیرش بیت کوین می کنند ، نقش آن را به عنوان یک دارایی ذخیره جهانی ایفا خواهد کرد. در همین حال ، تفکر تجارت آزاد که حذف همه مداخلات دولت در بازارها را دنبال می کند ، ممکن است با آغاز استفاده ایران از بیت کوین برای دور زدن تحریم های آمریکا و حضور دولت در این زمینه را یک اتفاق مثبت برای تجارت جهانی ببیند.

در این گزارش ذکر شده است با آغاز رسمیت بیت کوین در ایران و استخراج زیاد در این کشور، همچنین رابطه خوب ایران و چین (بزرگترین استخراج کننده ارزهای دیجیتالی در جهان) می تواند به سود این ارز و حضور آن در تجارت های جهانی شود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر