|
کدخبر: 169159

دلار چشم به راه موج جدید

در آخرین روزهای هفته سکوت بازار ارز را فراگرفته و دلار چشم به راه موج جدید برای پیش گرفتن مسیر بعدی است.

اقتصاد دلار چشم به راه موج جدید

امروز طبق پیش‌بینی‌ها دلار بدون تغییر نسبت به روز گذشته کار خود را با قیمت ۲۳۷۰۰تومان در بازار آزاد شروع کرد و در ادامه معاملات اندکی تمایل به کاهش نشان داد که به گفته فعالان بازار ارز، این وضعیت حاکی از احتمال بالای روند نزولی در روزهای آینده است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل درجازدن قیمت دلار در بازار امروز و کاهش دامنه نوسان آن طی چند روز گذشته، بی‌خبری بازار از نشست وین و توقف معاملات تا روشن شدن تکلیف برجام است؛ اگرچه طی چند روز گذشته اخبار امیدوارکننده‌ای درمورد برجام شنیده شده و دلار هم در واکنش به آن از محدوده ۲۴۵۰۰ به ۲۳۵۰۰تومان کاهش یافته ولی بازار ارز برای ادامه روند نزولی منتظر موج جدیدی از اخبار مثبت است.

از طرفی امروز قیمت درهم نیز از سطح ۶۵۰۰تومان جا‌به‌جا نشده و انتظارات هم با نگاه به روند چند روز اخیر این ارز تقریبا به تعادل رسیده، به این معنا که قیمت فعلی درهم متناسب با دلار است و معامله‌گران سیگنال افزایشی از این بازار دریافت نکرده‌اند.

همچنین افت معاملات یکی دیگر از عوامل موثر بر کاهش نوسان قیمت دلار است؛ در نتیجه اخبار ضدونقیضی که درمورد برجام شنیده می‌شود و باورهای متفاوتی که نسبت به این موضوع وجود دارد، حجم خرید و فروش دلار به حداقل رسیده و آنطور که فعالان بازار به هم توصیه می‌کنند در این بلاتکلیفی نه وقت خرید است و نه فروش.

امروز در معاملات پشت‌خطی هم نوسان قیمت دلار فردایی بین ۲۳۶۰۰ تا ۲۳۷۰۰تومان بود که این روند نشان‌دهنده سخت شدن پیش‌بینی آینده بازار برای معامله‌گران و انتظار آن‌ها برای دریافت سیگنال جدید است؛ در این میان تحلیلگران فنی معتقدند درصورت عدم موفقیت اهرم خرید تا پایان ساعت کاری امروز و تثبیت دلار در قیمت ۲۳۷۰۰تومان، بازار از فردا مسیر کاهشی در پیش خواهد گرفت و مقصد بعدی دلار سطح ۲۳۴۰۰تومان خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر