|
کدخبر: 168452

اگر بیت کوین دارید، بخوانید

شاخص ترس و طمع که نشان دهنده احساسات حاکم بر بازار بیت کوین است، طی یک هفته از ناحیه طمع شدید به ناحیه ترس وارد شده است. احتمالا چه اتفاقی در بازار بیت کوین قرار است رخ دهد؟

اقتصاد اگر بیت کوین دارید، بخوانید

قبل از هر چیز بهتر است کمی درباره شاخص ترس و طمع بدانیم. مولفه‌های بسیاری در تهیه این شاخص دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به نوسانات، شتاب حرکت قیمت، حجم معاملات، احساسات حاکم بر بازار، روند‌های بازار و... اشاره کرد. این شاخص بین عدد صفر (ترس شدید) و صد (طمع شدید) در نوسان است.

هنگامی که این شاخص در محدوده ترس قرار گیرد، یعنی احتمال سقوط قیمت وجود دارد و تعداد زیادی از کاربران در حال فروش دارایی‌های خود هستند و هنگامی که در ناحیه طمع شدید قرار گیرد معمولا با جهش‌های صعودی شدیدی روبه رو خواهیم بود.

هر چند که شاید پیش بینی‌های این شاخص درست نباشد، اما می‌تواند تا حدودی بیانگر وضعیت حاکم بر بازار ارز‌های دیجیتالی باشد چرا که این شاخص تا اندازه‌ای احساسات معامله گران را نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است اگر بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتالی را دارید، اندکی با دقت تر نسبت به گذشته معاملات را دنبال کنید.

همان گونه که از نمودار بالا مشاهده می‌شود طی یک هفته این شاخص از ناحیه طمع شدید به محدوده ترس (عدد ۳۰) وارد شده است. این اولین بار از فروردین سال گذشته است که این شاخص به این منطقه وارد می‌شود.

جرقه این ترس را انتشار خبر سیاست‌های تازه مالیاتی کابینه بایدن زد و باعث شد تا بازار ارز‌های دیجیتالی سقوطی چشمگیر را تجربه کنند.

اسکات ماینر، مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری شرکت گوگنهایم ضمن اشاره به احتمال سقوط ۵۰ درصدی قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت گفت: فکر می‌کنم احتمال پولبک به ۲۰،۰۰۰ تا ۳۰،۰۰۰ دلار وجود دارد، که یعنی کاهشی ۵۰ درصدی؛ ولی نکته جالب در مورد بیت کوین این است که پیش از این هم شاهد سقوط‌های مشابه بودیم. این سقوط یک تکامل عادی در بازار صعودی بلندمدت است.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر