|
کدخبر: 168010

حباب سکه به شکل قابل توجهی تخلیه شد

قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به دو روز گذشته با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و پنج هزار تومان رسید. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: در طول یک سال گذشته حباب انواع سکه به شکل قابل توجهی تخلیه شد و حباب سکه طرح جدید به ۱۶۰ هزار تومان رسید!

اقتصاد حباب سکه به شکل قابل توجهی تخلیه شد

طلا و سکه در نخستین هفته اردیبهشت ماه ارزان شد. ثبات قیمت دلار و کاهش ۱۹ دلاری انس جهانی دو عاملی است که باعث ارزان شدن قیمت طلا در بازار ایران شد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلای تهران، تمام مبادلات اقتصادی به مذاکرات وین گره خورده است. چنانچه روند مذاکرات مثبت باشد، پیش‌بینی می‌شود طلا ارزان شود.

محمد کشتی‌آرای گفت: در دو روز گذشته با کاهش انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۷۷۷ دلار بازار طلا و سکه واکنش نشان داد. به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه فردا تغییری نکند.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا، افزایش محدودیت‌های کرونایی داد و ستد برای خرید طلا را کاهش داده است. از طرف دیگر نقدینگی مردم برای خرید طلا هم به شدت کم شده است.

سکه چقدر نوسان داشت؟

قیمت سکه نسبت به دو روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و پنج هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۶۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر یک با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی هم با قیمت دو میلیون تومان معامله شد.

امروز رویترز هم به نقل از فواد رزاق‌زاده، تحلیلگر بازار طلا در موسسه تینک مارکتس نوشته است: «تمرکز فعالان بازار در حال معطوف شدن به سمت نشست فدرال رزرو است، زیرا در هفته‌های اخیر شاهد بهبود قابل توجه آمارهای اقتصادی آمریکا بوده‌ایم. فعالان بازار منتظرند ببینند که فدرال رزرو چه موضعی اتخاذ می‌کند، بسیاری برای انجام معاملات عمده در بازار طلا دست نگه داشته‌اند.»

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها