|
کدخبر: 167961

آتش به جان هیوندای افتاد! / عقب نشینی خودروساز کره ای

هیوندای تولید کنا الکتریکی جدید برای بازار کره جنوبی را متوقف کرد. پرفروش‌ترین محصول الکتریکی این خودروساز پس از آتش‌سوزی باتری‌ها با فراخوان پر سر و صدایی روبرو شده است.

اقتصاد آتش به جان هیوندای افتاد! / عقب نشینی خودروساز کره ای

هیوندای کنا الکتریکی‌های باقی مانده در انبارها فروخته خواهند شد اما تولید نمونه‌های جدید برای بازار داخلی متوقف شده است. این برند همچنان عرضه کنا الکتریکی در سایر بازارها را ادامه خواهد داد.

سخنگوی هیوندای گفته است:

تولید کنا الکتریکی از ماه مارس تاکنون و با توجه به تقاضای بازار داخلی متوقف شده است. هیوندای به صادرات این خودرو به بازارهای جهانی ادامه خواهد داد.

از زمان انتشار گزارش‌های مربوط به آتش‌سوزی کنا الکتریکی فروش این خودرو در کره جنوبی افت کرده است. در سال ۲۰۲۰ تعداد ۸ هزار دستگاه از کنا الکتریکی به فروش رفت که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۱۰ هزار دستگاه کاهش را نشان می‌دهد. فروش این خودرو در سه‌ماهه اول امسال نیز ۴۰ درصد کاهش یافته است. فروش کنا الکتریکی در سایر بازارها خیلی افت نداشته هرچند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸ درصد کمتر شده است.

اولین فراخوان هیوندای کنا الکتریکی در اکتبر ۲۰۲۰ انجام شده است. این خودروساز در ابتدا به دنبال حل مشکل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری بود اما در نهایت اقدام به تعویض کامل مجموعه باتری‌ها کرد.

این فراخوان حداکثر ۱۰۰ هزار دستگاه کنا الکتریکی را تحت تأثیر قرار داده و هزینه‌ای ۹۰۰ میلیون دلاری روی دست هیوندای گذاشته است.

با این وجود هیوندای همچنان برنامه‌های الکتریکی خود را پی گرفته و آیونیک ۵ جدید را معرفی کرده است. علیرغم فراخوان کنا الکتریکی، استقبال از آیونیک ۵ در بازار داخلی قوی بوده است.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها