|
کدخبر: 167714

وضعیت بورس در هفته آخر فروردین چطور بود؟

شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته اخیر با ریزش بیش از ۳۶ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحدی رسید.

اقتصاد وضعیت بورس در هفته آخر فروردین چطور بود؟

روند هفتگی شاخص بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که شاخص هفته اخیر را با روند منفی آغاز و آخر هفته نیز با همین روند به کار خود پایان داد.

شاخص بورس در هفته اخیر فعالیت خود را از کانال یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحدی آغاز و با اُفت بیش از ۳۶ هزار واحدی به کانال ۲۰۷ هزار واحددی و در آستانه ورود به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

در اواسط هفته اخیر تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۳ و بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی از مهم‌ترین تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بود که بر اساس آن از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال شد و تا پایان اردیبهشت برقرار خواهد بود.

نخستین روز هفته مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ شاخص روند نزولی به خود گرفت و با ریزش بیش از ۹ هزار واحدی به پله یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحدی رسید و فرابورس نیز اُفت ۷۰ هزار واحدی را به ثبت رساند و به پله ۱۷ هزار و ۸۸۰ واحدی رسید.

روند ریزشی شاخص در روز دوم هفته مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ادامه پیدا کرد و شاخص با کاهش بیش از ۹ هزار واحد دیگر به پله یک میلیون و ۲۲۴ هزار واحد رسید و فرابورس با آُفت ۶۰ هزار واحدی به پله ۱۷ هزار و ۸۲۰ واحدی برگشت.

شاخص سومین روز هفته را نیز با روند منفی پشت سر گذاشت و با ریزش بیش از ۸ هزار واحدی شاخص به کانال یک میلیون و ۲۱۶ هزار واحدی رسید و فرابورس با اُفت بیش از ۴۰ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۷۸۰ واحدی رسید.

در چهارمین روز هفته شاخص با رشد اندکی همراه شد به طوریکه با رشد بیش از ۲ هزار واحدی شاخص به کانال یک میلیون و ۲۱۹هزار واحدی بازگشت.

تاثیر تغییر دامنه نوسان بر بازار بورس

تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۳ از بتدای اردیبشهت ماه نیز باعث سبز پوشی شاخص نشد و شاخص بورس با اُفت بیش از ۱۲ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید و فرابورس با ریزش ۵۵ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۷۲۸ واحدی بازگشت.

به طور کلی شاخص بورس در هفته اخیر تنها یک روز مثبت را به ثبت رساند و روز‌های دیگر هفته را با روند منفی پشت سر گذاشت.

 

منبع: میزان
  • علی ارسالی در

    بهترین راه مصادره کردن تمامی اموال حقوقی ها وبازار گردانان وهمکاراشون به نفع سهام داران حقیقی برای جبران زیانها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها