|
کدخبر: 166986

پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۳۱ فروردین)

درحالیکه انتظار می‌رفت دلار بعد از قرار گرفتن در سطح ۲۴۵۰۰تومان وارد فاز صعودی شود اما امروز بازار خلاف تصورات پیش رفت و دلار در ساعاتی از معاملات کانال ۲۳هزار تومان را هم دید؛ به گفته فعالان بازار ارز رفتار بازارساز طی چند روز گذشته از جمله افزایش حجم عرضه و کاهش قیمت دلار صرافی‌های بانکی در کنار خبرهای مثبت برجامی عامل ادامه روند نزولی دلار است.

اقتصاد پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۳۱ فروردین)

دلار از ابتدای هفته با انتشار خبرهای امیدوارکننده درمورد برجام فاز کاهشی گرفت و تا پایان معاملات دیروز به نیمه کانال ۲۴هزار تومان رسید اما از آنجا که طبق روال چند روز گذشته دلار پس از رسیدن به این سطح دوباره در مدار صعودی قرار می‌گرفت، فعالان بازار ارز انتظار داشتند این اتفاق در بازار امروز هم رخ دهد.

اما برخلاف انتظارات، امروز دلار به روند نزولی که پیش گرفته بود ادامه داد به طوریکه در ساعاتی از معاملات به ۲۳۹۵۰تومان هم رسید اما با اندکی افزایش تا ساعت انتشار این خبر در مرز ۲۴هزار تومان ایستاد.

استقبال بازار از امواج کاهشی

انتشار خبرهای امیدوارکننده‌ درمورد نشست مشترک برجامی در وین طی چند روز گذشته اصلی‌ترین محرک دلار برای حرکت در مسیر کاهشی است؛ درحالیکه اواخر سال پیش آینده برجام مورد بدبینی قرار گرفته بود، امسال با برگزاری نشست مشترک برجام در وین، نگاه‌ها به این موضوع تغییر کرد و حالا طی چند روز گذشته انتشار اخبار مثبت پیرامون برجام باعث روند نزولی بازارهای داخلی از جمله طلا و ارز شده است.

در همین راستا امروز معاون رییس سیاست خارجی اروپا با انتشار یک پیام توییتری اظهار کرد که آمریکا در حال پیوستن دوباره به برجام و اجرای کامل آن است؛ همچنین بلومبرگ اعلام کرده که نشانه‌های نرمش در وین پدیدار شده، این شبکه خبری در گزارشی درباره روند جاری در مذاکرات ایران و ۴+۱ برای احیای برجام تصریح کرد که تحولات و اظهارات مذاکره‌کنندگان حاکی از بهبود اوضاع و نرمش در وین است.

نقش بازارساز در کاهش قیمت دلار

شنیده‌ها حاکی از آن است که اخیرا بازارساز با هدف کاهش قیمت، حجم عرضه ارز را را افزایش داده و همچنین با پایین آوردن قیمت دلار صرافی‌های بانکی درحال ارسال سیگنال‌های کاهشی به بازار است؛ در این میان بازارساز نباید از فاصله نرخ بازار آزاد با صرافی‌بانکی و کاهش تفاوت دو قیمت جهت مقابله با نوسان‌گیران و افزایش قیمت دلار غافل شود.

درهم در وضعیت حساس

از دیگر عواملی که باعث فاصله گرفتن دلار از قیمت ۲۴۵۰۰تومان شد، کاهش نرخ درهم بوده است؛ درهم ابتدای هفته را با ارزش ۶۸۴۰تومان آغاز کرد و دیروز به ۶۷۲۰ و امروز به ۶۶۴۰تومان رسید و به همین ترتیب انتظار معامله‌گران و قیمت دلار را تحت تاثیر قرار داد.

حالا با توجه به عوامل گفته شده به نظر می‌رسد این بار دلار گام جدی‌تری برای حرکت در مدار نزولی برداشته و اگر برجام در آینده نزدیک به نتیجه برسد این روند تشدید خواهد شد؛ به نظر می‌رسد معامله‌گران برای بازار فردا ۳۱فروردین ماه هم انتظار ادامه روند نزولی را دارند و در همین راستا افت پی‌در‌پی قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی از تداوم این روند در بازار فردا خبر می‌دهد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    خدا از دولت ایران راضی نباشد

ارسال نظر