|
کدخبر: 166633

بیت کوین به شدت ریخت

قیمت مهم‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا کاهش یافت. سوال پیش روی تحلیل‌گران این است که این تغییرات در جهت اصلاح قیمت‌ها رخ داد یا نتیجه اقدامات سوداگرانه در بازار بود؟

اقتصاد بیت کوین به شدت ریخت

شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال تغییرات کاهشی نسبتا شدیدی را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساندند. XRP که اخیرا به واسطه موفقیت‌های دادگاه ریپل روند صعودی را دنبال می‌کرد، بیشترین کاهش نرخ را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساند و ۲۵ درصد افت کرد. سوال پیش روی کارشناسان این است که این تغییرات در جهت اصلاح قیمت‌ها اتفاق افتاد یا نتیجه اقدامات سوداگرانه بوده است.

بر این اساس محتمل است عده‌ای در بازار ارزهای دیجیتال تورم ایجاد کرده و پس از افزایش قیمت، ارزهای خود را فروخته و سرمایه خود را از بازار خارج کرده باشند. با توجه به اینکه اتفاق خاصی که بتواند این افت شدید قیمت‌ها را موجب شده باشد، نیافته، سناریوهای سفته‌بازی یا اصلاح قیمت‌ها، محتمل‌ترین گزینه پیش روی تحلیل‌گران است. البته امیدواری‌ها به آینده طلا نیز افزایش یافته و این عامل نیز می‌توانست در افت نرخ ارزهای دیجیتال تاثیرگذار باشد.

تغییرات قیمتی بیت کوین

بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته به طور عمده روند نزولی را دنبال کرده است. نرخ این ارز دیجیتال ساعاتی پیش با ثبت افتی ناگهانی در عرض کمتر از سی دقیقه از سطح نرخ حوالی ۵۸ هزار دلار به کمترین نرخ ۲۴ ساعت گذشته، یعنی ۵۲ هزار و ۱۴۹ دلار نزول کرد.

یعنی در عرض ۳۰ دقیقه حدود ۱۰ درصد افت کرد. اختلاف بین بیشترین نرخ بیت کوین که در ۴ روز قبل ثبت شده بود، با کمترین نرخ ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ درصد شد. درحال‌حاضر نرخ بیت کوین در محدوده ۵۴ هزار دلار است.

 البته نوساناتی از این دست در بازار ارزهای دیجیتال بی‌سابقه نیست. به هر حال روند بیت کوین از ثبت آخرین رکود در روز ۲۵ فروردین به طور کلی نزولی بوده است.

رکورد نرخ بیت کوین ۶۴ هزار و ۸۲۹ دلار است که ۴ روز قبل ثبت شده است، این رقم با کمترین نرخ ۲۴ ساعت گذشته، یعنی ۵۲ هزار و ۱۴۸ دلار در حدود ۲۰ درصد اختلاف دارد.

بیشترین سرمایه بازار بیت کوین تا به امروز یک تریلیون و ۱۸۵ میلیارد دلار بوده است. افت نرخ بیت کوین سرمایه بازار این ارز دیجیتال را به یک تریلیون و ۷۴ دلار کاهش داد. یعنی سرمایه بازار بیت کوین نیز به تبع افت نرخ آن در حدود ۱۰ درصد نسبت به مقدار بیشینه خود افت کرده است.

تغییرات نرخ اتریوم و سایر ارزهای مهم

تغییرات نرخ اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته نزولی بوده و این ارز دیجیتال با با ثبت کاهش ۱۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، روی رقم ۲ هزار و ۱۴۰ دلار قرار گرفته است.

این افت نرخ مختص این دو ارز نبود، بلکه ۱۰ ارز دیجیتال شناخته‌شده همگی در ۲۴ ساعت گذشته تغییرات منفی قیمتی را ثبت کردند. XRP که به واسطه موفقیت‌های دادگاه ریپل اخیرا رشد زیادی داشته است، بیشترین افت نرخ در بین ارزهای دیجیتال شناخته شده‌ را به ثبت رسانده است. نرخ این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۲۵ درصد افت کرده است.

کارشناسان اقتصادی از خود می‌پرسند که این افت نرخ در جهت اصلاح قیمت‌ها صورت گرفته یا تنها نتیجه سفته بازی در بازار بوده است.

 

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها