|
کدخبر: 140659

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار در بازار آزاد (۹۹/۰۹/۱۹)

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک ‌میلیون و ۱۶۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۶ هزار تومان است.

اقتصاد آخرین قیمت طلا، سکه و دلار در بازار آزاد (۹۹/۰۹/۱۹)

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌ میلیون و ۱۶۸ هزار تومان، قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان است.

در هفته‌های اخیر بازار طلا و ارز از آرامش نسبی برخودار بود ولی از عصر دیروز قیمت‌ها در هر دو بازار کمی سیر صعودی را پیش گرفته است؛ طی روزهای اخیر البته دامنه نوسان قیمتی در این بازارها نسبت به ماه‌های قبل محدودتر بوده است.

بانک مرکزی تلاش می‌کند با تقویت عرضه در بازار به تقاضاهای ارزی پاسخ دهد و برهمین اساس نیز تداوم عرضه‌های روزانه ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی موجب شده تا نیاز ارزی بازار پاسخ داده شود و دیگر به مانند قبل شاهد نوسانات لحظه‌ای در بازار نباشیم. با این حال اما در مقاطعی انتشار برخی اخبار سیاسی موجب می‌شود تا جو روانی بازار تغییر کند و قیمت ارز افزایشی شود.

در بازار طلا و سکه نیز از عصر روز گذشته قیمت‌ها وارد مدار افزایشی شده است و برهمین اساس نیز شاهد افزایش محسوس در انواع قطعات سکه بودیم.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌ میلیون و ۱۶۸ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک ‌میلیون ۵۲۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

‌در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۶ هزار تومان، یورو ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۱۴۰ تومان اعلام شده است. طی روزهای اخیر دلار عمدتاً‌ در کانال ۲۵ هزار تومان در نوسان بوده است ولی در معاملات پایانی عصر دیروز وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد.

در صرافی‌های بانکی امروز قیمت خرید و فروش دلار و یورو همزمان با روند افزایشی بازار آزاد، افزایش یافته است؛ برهمین اساس نیز قیمت فروش دلار در این صرافی‌ها با افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۵ هزار و ۷۸۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف ۱۰۰۰تومانی نسبت به قیمت فروش، ۲۴ هزار و ۷۸۰ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شده است.

قیمت خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر