|
کدخبر: 164608

فوری/کارفرمایان بخوانند

بر اساس بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان برای بهره‌مندی از طرح بخشودگی جرایم در سال ۱۴۰۰ باید تا ۳۱ تیرماه امسال درخواست خود را در سامانه خدمات غیرحضور سازمان تامین اجتماعی ثبت کنند.

اقتصاد فوری/کارفرمایان بخوانند

 سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای، شرایط بخشودگی جرایم کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی،معدنی، خدماتی و اصناف در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه، مشمولین این بخشودگی شامل کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی،معدنی، خدماتی و اصناف حقیقی یا حقوقی دولتی و غیردولتی می‌شود که حداقل به مدت یک‌سال از زمان تقسیط بدهی‌های خود، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای فهرست بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸و همچنین پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل در دوره تقسیط، اقدام کنند.

 در بخشنامه صادر شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، تاکید شده که کارفرمایان کارگاه‌های مذکور به منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا اسفند ماه ۱۳۹۹ به مرحله قطعیت رسیده‌است، برای برخورداری از تسهیلات مزبور باید حداکثر تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir اقدام کنند.

همچنین، در صورتی که کارفرمایان مشمول تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بر مبنای فهرست بهمن‌ماه ۱۳۹۸ نسبت به تعدیل بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کرده باشند، پس از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط بر مبنای فهرست بهمن‌ماه ۱۳۹۸، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

برای اطلاع و آگاهی بیشتر از شرایط بخشودگی جرایم دیرکرد حق بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، بخشنامه مذکور را از http: //www.tccim.ir/Images/Docs/fl_bakhshname%۲۰bakhshodegi.pdf دریافت کنید.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر