|
کدخبر: 164603

قیمت طلا این هفته سقوط می کند؟

چهارشنبه این هفته مذاکرات ایران و امریکا به نقطه حساس و یک طرح تازه می‌رسد و احتمال سفر مقامات بلندپایه کره جنوبی به ایران وجود دارد. فعالان بازار طلا با اشاره به این دو اتفاق ریسک معامله طلا در بازار این هفته را بالا می‌دانند.

اقتصاد قیمت طلا این هفته سقوط می کند؟

طلا در انتظار گشایش بازار ارز به نظر می‌رسد. حالا اخبار گفتگوهای برجامی در شرایطی منتشر شده است که کشتی توقیف شده کره جنوبی در ایران آزاد شده و خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از سفر یکی از مقامات بلندپایه این کشور به ایران و در هفته جاری خبر داده است.

این اتفاقات موجب شده که احتمال آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی تقویت شود. هرچند که دولت ایران آزادسازی کشتی کره جنوبی را بدون قید و شرط خاص دانسته و رییس بانک مرکزی آزادسازی منابع بلوکه ایران را در یک گفتگوی مجازی دروغ خوانده است اما برخی دیگر هم احتمال می‌دهند آزادسازی بخشی از منابع ارزی به صورت واردات واکسن کرونا باشد.

از آن سمت گفتگوهای برجامی قرار است چهارشنبه هفته جاری ادامه داشته باشد و برخی منابع از احتمال توافق ایران و امریکا با طرح تازه پایان بازی می‌گویند که بر اساس آن امریکا یک روز زودتر تحریم را لغو کرده و ایران بلافاصله پس از آن باید به تعهدات خود برگردد.

هر چند روشن نیست که ایران با کره جنوبی چه توافقی کرده یا امریکا با چرخش ناگهانی و بدون سختگیری به برجام برمی‌گردد یا نه؟

اما این مساله تاثیر خود را روی بازار ارز و طلا گذاشته و این بازارها را با کاهش قیمت مواجه کرده است.

به طوری که بهای هرگرم طلا ۱۸ عیار امروز به یک میلیون و ۳۸ هزار تومان رسید. حالا فعالان بازار طلا معتقدند که در این هفته شرایط مناسبی برای خرید یا فروش طلا نیست و اگر اتفاقات گفته شده در عرصه سیاست خارجی ایران رخ دهد بازار طلا و ارز ریزش خواهند کرد و امکان دارد این هفته قیمت هر گرم طلا را به زیر یک میلیون تومان برساند.

بنابراین آنها توصیه می‌کنند که فعلا در هفته جاری از خرید و فروش طلا صرف نظر کنید.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر