|
کدخبر: 157173

یک مانع برای کاهش قیمت طلا

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا بیان کرد: با توجه به افت حدود ۶۰دلاری بهای اونس جهانی، قیمت طلا و سکه باید کاهش پیدا می‌کرد اما نوسانات نرخ ارز مانع شد.

اقتصاد یک مانع برای کاهش قیمت طلا

نادر بذرافشان درباره حال‌و‌هوای بازار طلا توضیح داد: ارزش اونس جهانی از ابتدای هفته حدود ۶۰دلار کاهش یافته و درحالیکه این موضوع می‌توانست باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود، اما نوسانات نرخ ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی که در سطح دنیا مطرح است، مانع از حرکت بازار طلا در مسیر نزولی شد.

جنب‌وجوشی در بازار طلا نیست

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: نوسانات نرخ ارز و افت‌و‌خیز قیمت‌ها در بازار طلا باعث شده حجم مبادلات و تقاضا برای طلا و سکه کاهش یابد و مردم متاثر از نااطمینانی نسبت به شرایط آینده فعلا خرید و فروش نکنند.

بذرافشان اضافه کرد: رکود بازار درحالی رخ داده که تا سال‌ پیش در آستانه عید شاهد جنب‌وجوش مردم و طلافروشان برای خرید و فروش طلا و سکه بودیم اما امسال رونقی در بازار نیست؛ البته اگر قیمت‌ها نوسان نداشته باشد پیش‌بینی می‌کنیم که در روز‌های پایانی سال تقاضا هر چند کمتر از قبل، به بازار بازگردد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها اظهار کرد: اگر اتفاق سیاسی و اقتصادی بدی رخ ندهد به‌تبع ارزش طلای جهانی و نرخ ارز هم دچار نوسان نخواهد شد، لذا احتمال اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی برای طلا و سکه داشته باشیم کم است؛ ضمن اینکه مدتی است قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده و به نظر می‌رسد همین روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

توصیه به خریداران طلا و سکه

بذرافشان به خریداران طلا و سکه توصیه کرد: برای جلوگیری از زیان خریداران توصیه می‌کنیم که مردم مصنوعات طلا را از واحد‌هایی که دارای جواز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر تهران هستند تهیه کنند و برای خرید سکه حتما به واحد‌هایی که جواز سکه‌فروشی و مجوز اتحادیه طلا را دارند مراجعه کنند، همچنین دقت کنند که سکه دارای کارت وکیوم همان واحد صنفی و هولوگرام اتحادیه باشد.

قیمت طلا و سکه ۱۱اسفند ماه۹۹

او در پایان با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۴: ۳۰) معاملات امروز بازار تهران قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۱۷۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید؛ گفتنی است که حباب سکه هم از ۳۵۰هزار تومان هفته پیش به ۶۵۰هزار تومان در بازار امروز افزایش یافت.

بذرافشان اضافه کرد: قیمت نیم سکه شش میلیون و ۳۷۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است، همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به چهار میلیون و ۶۹۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۸۱هزار تومان رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر