|
کدخبر: 164344

خبر بد برای مشترکان برق خانگی

مشترکان پرمصرف برق امسال با افزایش چندباره تعرفه مواجه می شوند و در صورت تصویب تعرفه پیک بحران نیز، جامعه هدف این مصوبه بیشتر مشترکان پرمصرف خواهد بود.

اقتصاد خبر بد برای مشترکان برق خانگی

به طور متوسط حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مشترکان خانگی برق در کل کشور در زمره مشترکان پرمصرف قرار می‌گیرند.

مشترکان پرمصرف کسانی هستند که بیشتر از الگوی مصرف هر شهر یا منطقه سکونت خود، به مصرف برق می‌پردازند و تعداد این مشترکان، در روزهای گرم سال نسبت به دیگر روزهای سال، افزایش می‌یابد.

در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، بر اساس مصوبه قبلی هیئت وزیران، ۷ درصد به تعرفه برق همه مشترکان و ۱۶ درصد به تعرفه برق مشترکان پرمصرف افزوده می‌شود. در واقع، مشترکان پرمصرف با افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق مواجه خواهند شد.

همچنین، طبق مصوبه هیئت وزیران در خصوص برق امید، مقرر شد تا ۶ ماه به مشترکان پرمصرف فرصت داده شود تا به جمع مشترکان خوش مصرف که به میزان الکوی مصرف، به مصرف برق می‌پردازند، وارد شوند و در غیراین صورت، ۶ ماه پس از آغاز اجرای برق امید، مشترکان پرمصرف جریمه شوند. این جریمه که یک افزایش تعرفه ۱۰ درصدی است، با توجه به آغاز اجرای برق امید در ابتدای آبان ماه ۱۳۹۹ و فرصت ۶ ماهه به مشترکان پرمصرف در این مصوبه، از ابتدای اردیبهشت ماه برای مشترکان پرمصرف لحاظ خواهد شد و با درنظر گرفتن افزایش ۱۶ درصدی تعرفه مخصوص این مشترکان، مشترکان پرمصرف علاوه بر افزایش ۷ درصدی تعرفه برق که برای تمامی مشترکان اعمال می‌شود، با افزایش ۲۶ درصدی تعرفه از ابتدای اردیبهشت ماه مواجه خواهند بود.

علاوه بر این افزایش تعرفه ها، وزارت نیرو به هیئت دولت پیشنهادی را ارائه کرده که برای روزهای پیک تابستان ۱۴۰۰، تعرفه موقتی با عنوان تعرفه پیک بحران لحاظ شود تا این تعرفه موقت، نسبت به افزایش عجیب و غریب مصرف برق در ساعات پیک بازدارندگی ایجاد کند. اگر چنین مصوبه‌ای به تصویب هیئت دولت برسد، جامعه هدف آن، بیشتر مشترکان پرمصرف برق خواهند بود.

 

منبع: تسنیم
  • مهدی ارسالی در

    تاوان برق دزدی بیت کوین سازان وبرق دزدی شهرکهای صنعتی جاجرودوامثالهم بنام برق ام امی رامردم بینوابایدبدهند؟!!!!!!

  • عباس ارسالی در

    حکومت عدل علی نیست که به گمونم حکومت خدا یان مصره قدرتمندان خوش به مشکل من میخندن د خیال دارند روحیم خوب میشه نه داداش دار ی مارو از درون می...گ ...ای

ارسال نظر