|
کدخبر: 163023

واکنش دلار به توافق غیر مستقیم ایران و آمریکا

دلار در بازار تهران در واکنش به تحولات برجامی دیروز، معاملات امروز را با افت ۸۰۰ تومانی آغاز کرد. به این ترتیب اسکناس آمریکایی به کانال ۲۴ هزار تومان بازگشت. اگرچه در مرز ۲۵ هزار تومان مقاومت‌هایی نشان داد. با این حال عبور از این مرز می‌تواند فشار فروش را تشدید. کند نیمه اول کانال ۲۴ هزار تومان می‌توان نخستین مقصد نرخ ارز در این مسیر باشد. در صورت تداوم تعدیل انتظارات می‌توان محدوده ۲۳ هزار تومان را مقصد بعدی دانست.

اقتصاد واکنش دلار به توافق غیر مستقیم ایران و آمریکا

این در حالی است که دیروز در معاملات فردایی و پشت‌خطی تا این حد جوی نزولی حاکم نبود. اتفاقی که می‌تواند نشانه‌ای از عدم اعتماد فعالان بازار ارز و انتظار آن‌ها برای اقدامات عملی بیشتر باشد.

روز گذشته با توافق ایران و آمریکا بر مذاکره غیرمستقیم، یکی از مهم‌ترین گام‌ها در زمینه برجام برداشته شد. سه‌شنبه نمایندگان دو کشور هر دو در وین برای پیش بردن روابط حضور خواهند یافت. با این حال هیچگونه مذاکره مستقیم انجام نخواهد شد. اما طبق گفته‌ها قرار است جزییات فنی بررسی شده و نقشه راهی برای بازگشت کشورها به تعهدات، آن هم شاید به صورت همزمان طراحی شود. در همین حال راب مالی، نماینده ویژه آمریکا هم از آمادگی ایالات متحده برای رفع برخی تحریم‌های «ناسازگار با برجام» گفته است که می‌تواند همان گام نخست آمریکا محسوب شود.

در همین حال اظهارات شب گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی هم چشم‌انداز ادامه مذاکرات بین ایران و آمریکا را روشن نشان داده است. صالحی دیروز گفت مذاکره با واشنگتن هیچوقت ممنوع نبوده و اگر دیوار بی‌اعتمادی‌ها کوتاه شود، آن زمان تهران آماده مذاکره مستقیم است. وی همچنین به «مدتی یک هفته‌ای» برای مشخص شدن سرنوشت برجام اشاره کرد که می‌تواند موجب هراس عده‌ای از فعالان بازار ارز شود.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها