|
کدخبر: 162105

سکه ۹ میلیون تومان، شایعه یا واقیعت؟

قیمت طلا در روزهای پایانی اسفند ماه اکرچه با نوساناتی همراه بود اما در یک محدوده مشخص در نوسان بود. اکنون بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا می‌گوید نرخ طلا در بهار ۱۴۰۰ جهش خاصی ندارد و نوسان آن اندک است.

اقتصاد سکه ۹ میلیون تومان، شایعه یا واقیعت؟

قیمت طلا در روزهای پایانی اسفند ماه نوسان زیادی داشت. یک بار قیمت طلا روند نزولی داشت و بار دیگر روند افزایشی. فعالان بازار طلا حالا اما معتقدند که نرخ طلا در بهار ۱۴۰۰ تغییر خاصی ندارد و نوسانات آن محدود است. اما این نوسان کاهشی است یا افزایشی؟

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا  گفت: قیمت طلا در بهار ۱۴۰۰ جهش خاصی ندارد و نوسان آن اندک است

برخی فروشندگان طلا معتقدند تولید انبوه واکسن کرونا، نرخ انس جهانی را کاهش می‌دهد و کاهش همزمان نرخ دلار در داخل می‌توان نرخ طلا را ارزان کند. سید محمود فضل آذر شربیانی با تایید چنین احتمالی می‌گوید: چنانچه انس جهانی طلا و قیمت دلار کاهش چشم‌گیری داشته باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که نرخ سکه به کانال ۹ میلیون تومان می‌رسد. در غیر این صورت طلا در سال ۱۴۰۰ اندکی نوسان دارد.

آیا سرمایه‌گذاری در مصنوعات طلا در سال ۱۴۰۰ جذابیت دارد؟ به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا، سرمایه‌گذاری در بخش طلا همیشه جذاب است؛ چراکه خانواده‌ها در مواقع ضروری طلا یا سکه را به پول تبدیل کرده و نیاز خودشان را از طریق فروش طلا تامین می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها