|
کدخبر: 161967

چه مزیتی در بورسی شدن وجود دارد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، بسته به نوع بازار از مزیت‌هایی از جمله تامین سرمایه برخوردار می‌شوند.

اقتصاد چه مزیتی در بورسی شدن وجود دارد؟

مهدی میرزایی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: یکسری شرایط هستند که سازمان بورس آنها را مشخص کرده است از جمله این که شرکت هایی در بورس پذیرش می شوند که سود آور باشند و شرکت های زیان ده نمی توانند وارد بازار سرمایه شوند.

او ادامه داد: اساس نامه شرکت ها باید متناسب با بحث قوانین مرجع کشور در حوزه قانون تجارت باشد. شرکت های پذیرفته  شده در بورس باید سهامی شوند و در صد شناوری را باید اعلام و آن را رعایت کنند.

میرزایی در پاسخ به این سوال که شرایط پذیرش شرکت ها در بازارهای بورس چه اندازه باهم متفاوت هستند؟ اظهار کرد: بازار بورس سه تابلو دارد بازار اول، بازار دوم و بازار پایه که هر کدام از این بازار ها مولفه های ویژه خودشان را دارند مثلا میزان سرمایه شرکت ها در هر کدام از این بازار ها کف مورد نظر خود را دارد.

وی در ادامه افزود: درصد شناوری، تعداد سهام هرکدام از این شرکت ها بسته به بازاری که در آن پذیرش می شوند متفاوت است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره مزیت های که پذیرش در بورس برای شرکت ها به همراه دارد گفت: شرکت هایی که در بورس پذیرش می شوند از این طریق می توانند تامین مالی کنند .سهام بفروشند ،اوراق بدهی و حق تقدم منتشر کنند.شرکت ها می توانند افزایش سرمایه بدهند.

وی در ادامه تاکید کرد:یکی از مهم ترین مزیت ها برای شرکت هایی که در بورس پذیرش می شوند این است که شرکت ها در معرض شفافیت قرار می گیرد و صورت های مالی شرکت ها به طور منظم منتشر می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها