|
کدخبر: 161527

اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی الزامی است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی الزامی است به همین دلیل در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیشتر روی اقلام راهبردی تمرکز شده است.

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سوال که در تنظیم بودجه ۱۴۰۰ چقدر به تحقق اقتصاد مقاومتی توجه شده است، گفت: اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی الزامی است و برای همین هم بود که پیشنهاد‌اتی که احتمال می‌رفت مانعی برای این سیاست باشند، یا مطرح نمی‌شدند یا نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشتند.

او افزود: به عنوان مثال در ۳۲ هزار میلیارد تومانی که در بند «الف» لایحه بودجه برای تولید و اشتغال منظور شده است، بیشتر روی کالا‌های اساسی و اقلام راهبردی است که با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انطباق دارد.

اقتصاد مقاومتی، سیاستی است که رهبر معظم انقلاب طی ابلاغیه‌ای در ۲۹ بهمن سال ۹۲. درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختار‌ها و نهاد‌های فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی خطاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کردند.

هدف از این چنین اقتصای، ایجاد ایمنی در برابر بحران‌ها و تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی، کسب توانایی واکنش هوشمند به تغییرات محیطی، افزایش کارایی نظام اقتصادی کشور، توسعه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی تکریم کار و ارتقای فرهنگ کار است.

 

منبع: یکتاپرس

ارسال نظر