|
کدخبر: 161210

نرخ دلار شب گذشته دچار تغییرات شد!

معامله گران تلاش دارند نرخ دلار در آخرین روزکاری بازار ارز در سال ۹۹ در کانال ۲۵ هزار تومان بسته شود. آیا بازار ساز می‌توان این بار هم مانع شود؟

اقتصاد نرخ دلار شب گذشته دچار تغییرات شد!

 

دیشب بازیگران دلار در معاملات پشت خطی نرخ این ارز را به کانال ۲۵ هزار تومانی بردند. آنها به دنبال آن هستند که در آخرین روز کاری سال ۹۹، اسکناس امریکایی را در کانال ۲۵ هزار تومانی تثبیت کنند و از این طریق، انتظارات افزایشی بازار را بالاتر ببرند. با این حال، به نظر می‌رسد که بازارساز نیز به آسانی تن به چنین خواسته‌ای ندهد و تلاش کند که نرخ دلار را در همان کانال ۲۴ هزار تومانی نگه دارد.

یکی از بازیگران باتجربه بازار عنوان می‌کرد که در ابتدای روز ممکن است تحت عرضه بازارساز، دلار کمی کاهش نرخ را تجربه کند، ولی پس از ساعت یک بعدازظهر و تعطیلی صرافی‌های بانکی، به‌تدریج نوسان گیران با اهرم افزایش تحرکات در معاملات اعتباری سعی خواهند کرد که نرخ را به کانال ۲۵ هزار تومانی ببرند.

مجموع اخبار در آخر وقت چهارشنبه نیز به گونه‌ای بود که انتظارات افزایشی بازار را تقویت می‌کرد. به عنوان مثال، برخی فعالان روی صحبت‌های یک مقام ارشد دولت بایدن مانور می‌دادند که گفته بود«به چینی‌ها گفته‌ایم که اجرای تحریم‌هایمان را ادامه می‌دهیم و هیچ چراغ سبز تلویحی وجود نخواهد داشت.» این اظهارات در واکنش به خبرهایی مطرح شد که حکایت از افزایش صادرات نفت ایران به چین داشت. در کنار این در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی پیرامون تورم زا بودن بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح شده است و به نظر می‌رسد تصویب آن توسط شورای نگهبان نیز مورد توجه بازیگران افزایشی بازار قرار بگیرد.

در این میان برخی معامله گران باور دارند که با توجه به کاهش معاملات حواله‌ای نمی‌توان نوسانات دلار در انتهای سال را چندان جدی گرفت. این نوسانات از نگاه آنها تحت تاثیر معاملات محدود نقدی است. به باور این دسته جهت اصلی نرخ دلار را معاملات حواله‌ای مشخص می‌کند.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر