|
کدخبر: 160934

مایکروسافت در دریافت یارانه ناکام ماند!

نمایندگان آمریکا با پرداخت بخشی از کمک اقتصادی دولت به مدافعان سایبری به مایکروسافت مخالفند؛ زیرا معتقدند نرم‌افزارهای این شرکت و غفلت آن، عامل دو عملیات هک گسترده بوده است.

اقتصاد مایکروسافت در دریافت یارانه ناکام ماند!

به گفته منابع آگاه قرار است یک‌چهارم بودجه کمک‌های اقتصادی کووید-۱۹ که برای شرکت‌های مدافع امنیت سایبری در نظر گرفته شده، به مایکروسافت اختصاص یابد. همین امر برخی از نمایندگان آمریکایی را خشمگین کرده است زیرا آنها نمی‌خواهند بودجه مذکور به شرکتی تعلق یابد که نرم‌افزارهای آن عامل دو هک بزرگ در این اواخر بوده‌اند.

پس از دو حمله سایبری بزرگ به سازمان‌های دولتی و کسب‌وکارهای آمریکایی با سوءاستفاده از دو محصول مایکروسافت، کنگره آمریکا لایحه بودجه کمک اقتصادی کووید-۱۹ را امضا کرد. در یکی از این حملات که در ماه دسامبر صورت گرفت، ایمیل‌های وزارت دادگستری، بازرگانی و خزانه‌داری آمریکا فاش شدند.

ران وایدن، نماینده دموکرات ایالت اورگان آمریکا در این باره می‌گوید: «اگر تنها راه‌حل برطرف کردن یک نشتی بزرگ اطلاعات که در آن هکرها از یک نقص طراحی غفلت شده از سوی مایکروسافت سوءاستفاده کرده‌اند، پرداخت پول بیشتر به این شرکت باشد، دولت باید وابستگی خود را به آن دوباره ارزیابی کند. دولت نباید به شرکتی پاداش دهد که نرم‌افزار غیرایمن می‌فروشد.  به گفته منابع آگاه، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های امنیتی در پیش‌نویس یک طرح خود بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بودجه جدید صرف ایمن‌سازی پلت‌فرم‌های ابررایانشی می‌کند. به گفته چهار منبع آگاه، به‌طور دقیق‌تر این بودجه به مایکروسافت اختصاص یافته تا به آژانس‌های فدرال دیگر کمک کند. قراردادهای فعلی خود را با مایکروسافت ارتقا می‌دهند تا به این وسیله امنیت سیستم‌های ابررایانشی آنها بهبود یابد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها