|
کدخبر: 160449

اولین قیمت طلا و سکه اعلام شد (۹۹/۱۲/۲۵)

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۴۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار و ۶۵۰ تومان است.

اقتصاد اولین قیمت طلا و سکه اعلام شد (۹۹/۱۲/۲۵)

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۵ هزار تومان، قیمت دلار ۲۴ هزار و ۶۵۰ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۴۵ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۳۹۱ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با افزایش همراه شده است؛ سکه طی هفته های گذشته از کانال ۱۲ میلیونی عقب نشینی کرده و به کانال ۱۱ میلیونی بازگشته است؛ از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.

در حالی که به دنبال تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا ریسک افزایش نرخ تورم بالا رفته است قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه شاهد افزایش بود، هرچند که افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا سبب شد تا رشد قیمت طلا متوقف شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۷۲۶ دلار و ۶۹ سنت رسید. قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۲۸ درصد رشد به ۱۷۲۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

در حالی که پس از تصویب بسته ۱.۹ تریلیون دلاری دولت آمریکا خوش بینی ها نسبت به ترمیم اقتصاد آمریکا همچنان در حال افزایش است، سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم های بیش از یک سال گذشته باقی ماند.

هنگام تزریق نقدینگی بیشتر و به تبع آن بالا رفتن نرخ تورم، طلا معمولا محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود، اما بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه سبب شده تا جایگاه طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری تضعیف شود و بخشی از سرمایه ها روانه این بازار گردد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها