|
کدخبر: 160106

تعیین اجاره بهای کیوسک‌های تهران بر اساس رتبه‌بندی

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه کیوسک‌های جدید با طراحی‌های موضوعی به زودی رونمایی می‌شود، گفت: جانمایی این کیوسک‌ها از خیابان ولیعصر و دیگرخیابان‌های اصلی تهران آغاز می‌شود.

اقتصاد تعیین اجاره بهای کیوسک‌های تهران بر اساس رتبه‌بندی

سیدعلی مفاخریان از اصلاح روش‌ها و ساختارهای مدیریت و نظارت بر کیوسک‌های شهر تهران خبر داد و گفت: از اوایل دهه ۷۰ و همزمان با جانمایی این کیوسک‌ها ابتدا فعالیت آنها در حوزه مطبوعات بود ولی با گذشت زمان و تحول در رویکرد مطبوعات و حرکت آنها به سمت دیجیتالی شدن، کاربری آنها به سمت فروش تنقلات و دخانیات تغییر پیدا کرد.

مفاخریان درباره عرضه کالاهای ممنوعه در کیوسک‌هایی که در قالب واحد تجاری فعالیت می‌کنند، گفت: طی سال‌های گذشته در کیوسک‌ها سیگار عرضه می‌شد که این از دیدگاه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد قاچاق کالا و ارز ممنوع است و تخلفات مربوط به کیوسک‌ها از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

به گفته او، عرضه و فروش دخانیات از منظر قانونی برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوعیت دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده عرضه دخانیات در کیوسک‌ها، شکایات خود را به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اطلاع دهند تا برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد. مفاخریان افزود: برای ساماندهی و برخورد با کیوسک‌های متخلف نیازمند همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و نیروی انتظامی هستیم.

او از فعالیت یک‌هزار و ۲۰۰ کیوسک مجاز در تهران خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۱۵۰ دستگاه کیوسک گل و مابقی کیوسک مطبوعات هستند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت ارتقای منظر و سیمای شهری و در نهایت کیفیت کیوسک‌ها گفت: با همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران و سازمان زیباسازی شهر تهران طرح نوسازی کیوسک‌ها در حال انجام است و پروژه وارد فاز طراحی شده است.

او از رونمایی از ماکت اولین طرح کیوسک‌های شهری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به تدریج نمونه‌های جدید جایگزین کیوسک‌های قدیمی می‌شود. جای‌گذاری اولین کیوسک از خیابان ولیعصر آغاز می‌شود، در ادامه خیابان‌های اصلی تهران و پس از آن کیوسک‌هایی که نیازمند ارتقای کیفیت بدنه هستند به ترتیب نو می‌شوند. در همین زمینه قرار است کیوسک‌های موضوعی با کارکردهای مختلف از جمله بازیافت، دوچرخه، اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات در سال‌های آینده در تهران راه‌اندازی شود.

او همچنین به طراحی نرم‌افزار کیوسک برای ساماندهی و ارائه آمار دقیق از کیوسک‌های شهری اشاره کرد و گفت: برای هر کیوسک بارکدهایی ثبت و نصب خواهد شد. در حال‌حاضر در دو منطقه از شهر تهران این طرح عملیاتی شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، مفاخریان با بیان اینکه بارکد‌ها دو جنبه شهروندی و نظارتی دارند، اضافه کرد: در بخش اول شهروندان می‌توانند شکایات و تخلفات و حتی قدردانی خود از خدمات مربوط به کیوسک‌ها را از طریق بارکد‌ها اعلام کنند و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران می‌تواند این گزارش‌ها را دریافت کند. بخش دوم مربوط به حوزه نظارتی است که توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در زمینه جابه‌جایی کیوسک و اجاره بهای آنها کنترل می‌شود. هر کدام از کیوسک‌ها در سه مرتبه، درجه‌بندی می‌شوند و بر مبنای این درجه‌بندی و کارکرد برایشان اجاره‌بها تعریف می‌شود.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر