|
کدخبر: 159943

توقع افزایش ۲ میلیون تومانی حقوق کارگران در جلسه امروز

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه درخواست کارگران افزایش دستمزد به میزان ۱ میلیون و ۹۵۵هزار تومانی سبد معیشت است گفت: اگر دولت به فکر حفظ اشتغال و سبد معیشت است باید هزینه های آن را بپردازد.

اقتصاد توقع افزایش ۲ میلیون تومانی حقوق کارگران در جلسه امروز

محمدرضاتاجیک نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت و گو یی درباره جلسه امروز شورای عالی کار گفت: درخواست کارگران افزایش ۱ میلیون و ۹۵۵ هزار تومانی سبد معیشت کارگران است تا قدرت خرید آنها حفظ شود.

 وی با اشاره به اینکه درخواست داریم که شرکای اجتماعی بیشتر از گذشته درد معیشت کارگران را درک کنند گفت: همدردی برای کارگران فایده ای ندارند. اگر دولت و کارفرمایان می خواهند با ما همراهی کنند در افزایش دستمزد انعطاف به خرج دهند و دستمزد به گونه ای تعیین شود که کارگران بتوانند به ادامه حیات خود امیدوار باشند.

تاجیک با بیان اینکه یکی از اختلاف نظرهای نمایندگان کارگران با دولت و کارفرمایان بر روی افزایش درصد سایر سطوح مزدی است گفت: درست است که تعداد کارگران حداقل بگیر از کارگران سایر سطوح بیشتر است، اما به عنوان نماینده کارگران نمی توانیم نسبت به سایر سطوح مزدی بی تفاوت باشیم.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار بیان کرد: در جلسه امروز وزیر کار هم حضور دارد. امیدواریم با همراهی وزیر کار نتیجه ای برای دستمزد حاصل شود که به نفع جامعه کارگری باشد.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار تأکید کرد: اگر دولت به حفظ اشتغال و رونق تولید فکر می کند، باید سهم خود را برای این کار بپردازد. نمی توان به اشتغال و تولید فکر کرد و هزینه آن را از نیروی کار ارزان به دست آورد. دستمزد کارگران سالیان سال است که از واقعیت های خرج و مخارج آنها عقب تر است. به شرط همراهی دولت و کارفرمایان برای ۱۴۰۰ امیدواریم دستمزدی تعیین شود که جوابگوی معیشت کارگران باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر