|
کدخبر: 159300

بازدهی کدام نوع سکه بیشتر است؟

سرمایه‌گذارانی که ابتدای سال سکه یک‌گرمی خریده‌اند، دو برابر خریداران سکه تمام سود کسب کرده‌اند.

اقتصاد بازدهی کدام نوع سکه بیشتر است؟

آمارها نشان می‌دهد صرف‌نظر از سایر بازارها، حتی سرمایه‌گذاری در بازار طلا هم یکسان نبوده است. مطابق این اطلاعات سرمایه‌گذارانی که ابتدای سال سکه یک گرمی خریده‌اند نزدیک به دو برابر بیشتر از افرادی که سکه امامی خریده‌اند سود کرده‌اند.

با نزدیک شدن به پایان سال، رفته رفته آمارهای سالانه نشان می‌دهد رفتار بازارها و سرمایه‌گذاران در یک سال گذشته چطور بوده است. امسال مسیر اصلی سرمایه‌گذاران به بازارهای ارز، سهام و طلا ختم شد و نقدینگی عمدتا در این بازارها درگردش بود. با این حال بخش عمده اقتصاد و بازارها تحت‌تأثیر نوسان‌های قیمت ارز بودند، به‌طوری که با افزایش قیمت ارز، بازار طلا و سهام رشد می‌کردند و با کاهش رشد ارز، روند صعودی این بازارها تحت‌تأثیر قرار می‌گرفت، با این حال میزان رشد در همه بازارها یکسان نبود و حتی تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سکه هم یکسان نبوده است.

آمارها نشان می‌دهد سرمایه‌گذارانی که امسال روی سکه یک گرمی سرمایه‌گذاری کرده‌اند به نسبت بازده بیشتری در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاران به‌دست آورده‌اند. قیمت هر سکه یک گرمی دست‌کم ۱.۷ برابر بیشتر از سکه امامی رشد کرده است.

قیمت هر سکه یک گرمی از ابتدای سال تاکنون با ۱۳۰ درصد رشد به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده، درحالی‌که در همین مدت قیمت هر سکه امامی با ۷۴ درصد رشد اکنون در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد می‌شود.

بازده نیم سکه و ربع سکه هم متفاوت بوده است. قیمت هر نیم سکه در سال‌ جاری با ۱۰۰ درصد رشد به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و ربع سکه با ۱۱۷ درصد رشد به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

بازدهی-سکه

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها