|
کدخبر: 158019

پیش بینی مهم برای دارندگان طلا

نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره کاهش قیمت سکه و طلا در دومین هفته اسفند ۹۹ گفت: در این هفته نرخ اونس جهانی طلا حدود ۲۵ دلار کاهش یافته است همچنین قیمت سکه طرح قدیم با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی همراه بوده است البته سکه طرح جدید در این هفته تقریبا ۳۸۰ هزار تومان ارزان شد.

او افزود: قیمت نیم سکه در این هفته حدود ۲۰۰ هزار تومان اُفت کرد همچنین ربع سکه نیز همانند نیم سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی همراه بود و سکه‌های یک گرمی هم ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد.

کشتی آرای بیان کرد: دلار در بازار آزاد ۵۵۰ تومان ارزان شد و به قیمت ۲۵ هزار و ۵۰ وتومان رسیده است و هر مثقال طلای آب شده حدود ۱۲۵ هزار تومان کاهش در قیمت را تجربه کرده است و ۲۹ هزار تومان از ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار کاسته شد.

او اظهار کرد: به طور کلی در این هفته اونس جهانی روند نزولی داشت که در پی آن نرخ طلا و سکه کاهش یافت به همین سبب از حباب سکه حدود ۱۵۰ هزار تومان کاسته شد و به نرخ ۵۰۰ هزار تو مان رسیده است.

کشتی آرای افزود: در این هفته میزان تقاضا و داد و ستد در بازار کاهش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود بازار طلا و سکه تا روز‌های باقی مانده سال ۹۹ افزایش قیمت را تجربه نکند.

او گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، شرایط بازار متفاوت خواهد بود چرا که در سال‌های گذشته با نزدیک شدن به سال نو تقاضا و قیمت افزایش می‌یافت اما امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بازار طبق روال سال‌های گذشته نخواهد بود از طرف دیگر در سال‌های گذشته قیمت طلا و سکه ارزان تر بود و مردم توان خرید آن را داشتند اما امسال با توجه به اینکه قیمت طلا افزایش پیدا کرده است و قدرت خرید افراد کاهش یافته است به همین دلیل تقاضایی در بازار ایجاد نخواهد شد و اگر نرخ طلا نوسان داشته باشد به دلیل تغییرات نرخ اونس جهانی و ارز خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها