|
کدخبر: 157572

هجوم مردم و سقوط این بازار!

ایمانی می گوید: برخی از ارزهای دیجیتال رشد های انفجاری را تجربه کردند و ریزش آن ها نیز طبیعی است. اما متاسفانه مسئولان ما قبل از اینکه نقدینگی مردم از بازار سرمایه کشور به سمت این بازارها کوچ کنند باید اقدامات لازم را انجام می دادند.

اقتصاد هجوم مردم و سقوط این بازار!

مدتی است که به دلیل افزایش ضرر در بازار سرمایه، مردم به بازار رمز ارزها کوچ کرده اند. اوایل اسفندماه نیز این کوچ به دلیل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شدت گرفت. اما چیزی نگذشته بود که روزهای قرمز بازار خودش را به تازه واردهای این عرصه نشان داد. سقوطی که برخی آن را مانند رشد اخیرش بی سابقه دانستند.

درهمین رابطه ناصر ایمانی، کارشناس بازارهای مالی ضمن اشاره به هجوم مردم به بازار رمز ارزها و سقوط این بازار بیان کرد: یک نکته ی مهمی که وجود دارد و ما باید به آن واقف باشیم ماهیت بازار ارزهای دیجیتال است. این بازارها بازارهای یک طرفه نیستند و خروج نقدینگی خیلی کار سختی است. چرا که در زمان ریزش های شدید هم سرمایه گذاران می توانند در بازار سود کنند یعنی عملا تفاوتی ندارد که بازار صعودی یا نزولی باشد.

وی افزود: متاسفانه مسئولان ما قبل از اینکه این نقدینگی ها از بازار سرمایه کشور به سمت این بازارها کوچ کنند باید اقدامات لازم را انجام می دادند و هم اکنون بازگرداندن این پول ها از این بازارها واقعا کار بسیار سختی است.

ایمانی تاکید کرد: برخی از ارزهای دیجیتال رشدهای انفجاری را تجربه کردند مثل بیت کوین، اتریوم و... و این به دلیل این بود که بسیاری از فعالان بازارهای سرمایه یا همان استاک مارکت که گفته می شود که می تواند استاک مارکت بورس خودمان باشد یا استاک مارکت استانبول یا آمریکا،که از این بازارها به سمت بازارارز دیجیتال کوچ کردند و یک پمپاژ نقدینگی صورت گرفت و این پول ها بودند که بازار ارزهای دیجیتال را بالا برد.

کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: همچنین سرمایه گذارانی باز مالی مثلا وقتی شرکت بزرگی مثل تسلا به ارزی مثل بیت کوین ورود پیدا می کند و عملا مردم را برای سرمایه گذاری در این ارز تشویق می کند تاثیر زیادی بر روی وضعیت این بازار می گذارد.

ایمانی می گوید: تا زمانی که این سرمایه گذاران باز مالی مثل بانک های چی پی مورگان تا زمانی که حمایت های خودشان را داشته باشند این بازارها بالا میروند. ریزش هایی هم که در بیت کوین شروع شد و از ۵۶ هزار تا ۴۵ هزار دلار ریزش کرد به دلیل این بود که یک سری از سرمایه گذاران سازمانی سیو سود کردند.

او اظهارداشت: این بازارها به طور کلی مثل تمام بازارها نوسان دارند و بالا و پایین میروند اما به طور کلی سال ۲۰۲۱ را من سال بازار ارزهای دیجیتال میدانم و فعالانی که قادر به تحلیل باشند می توانند در این بازارها سود کسب کنند.

منبع: بازار
  • ناشناس ارسالی در

    هشدار به حقوقی کثیف خگستر و خودرو
    من 80 % از پول ملکی که فروختم در سهام ش ما از دست داد م تا خرداد اگر دست از این روند کثیف و خیانت و غارت اموال سهامدار ب رداشتید که هیچ .
    وگرنه هر کسی باش ید و هر جایی باشید پیدایتان می کنم و تاو ان سختی بابت این خیانت خواهید داد
    من که دیگه اب از سرم گذشته فرقی نمی کنه وقتی قراره من نابود بشم چند تا از حقوقی های بی شرف هم بدرک برود هیچ ترسی ندارم .
    می خواهید جدی بگیرید و دست از ش رارت بردارید یا می خواهید به کثافت کاری خودتان و بدبخت کردن سهامدار ادامه بدهید . ببینید کی بدرک می روید .

  • ناشناس ارسالی در

    میشه گفت که دولت هایی که سر کار آمدند فقط کارشون حرف زدن وقت تلف کردن در همه زمینه ها بوده وهیچ سیاست خاصی رو نداشتن بیشتر کارشون کل کل کردن با دنیا بوده وجلوی گرانی را نتوانسته اند بگیرند وبیشتر مقلته گویی کرده اند.

  • ناشناس ارسالی در

    بازار ایران پر از پول بدون پشتوانه است ا ینکه بورس ریخت مقصر دولت نیست چون دولتها در ایران ضعیف ترین نهاد هستند و بسیار ک ند عمل می کنند و نظام اداری فشل هرگز اجا زه حرکت درست را نمی دهد اتفاقا دولت در ب هترین زمان ممکن فروش سهام عدالت را آزاد کرد ولی فقط جرات نکرد همه سهام را آزاد ک ند تجربه در تمام کشورها همین است قیمت ها پایین می آید حتی بیشتر از ارزش ذاتی و ب عد متعادل می شود

  • ناشناس ارسالی در

    این دولت ان دولت ندارد...

ارسال نظر