|
کدخبر: 156695

آب هدر رفته باز می گردد!

تصویب‌نامه تعیین تعرفه هزینه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی در سال ۱۳۹۹ با اولویت تخصیص به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و کشاورزی ابلاغ شد.

اقتصاد آب هدر رفته باز می گردد!

تعرفه هزینه‌های جبرانی اُفت سفره‌های آب زیرزمینی برای یک دوره سه‌ساله است و تعرفه دوره‌های بعد بر اساس مفاد ماده (۶۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب‌۱۳۸۰ به‌روزرسانی و از متقاضیان اخذ می‌شود.

همچنین تعرفه‌های مذکور به ازای یک مترمکعب آب است و کل مبلغ دریافتی بر اساس درخواست متقاضی برای طول دوره بهره‌برداری (حداکثر ۳۰ سال) و حجم متناظر آن، محاسبه و اخذ خواهد شد.

در صورت درخواست متقاضی، امکان تقسیط هزینه‌های فوق حداکثر برای یک دوره پنج ساله با پرداخت به‌صورت سالیانه طی دوره بهره‌برداری امکان‌پذیر است و شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز از ۴۰ درصد تخفیف در پرداخت هزینه‌های جبرانی برخوردار خواهند شد.

اولویت تخصیص نیز با شهرک‌ها و نواحی صنعتی، شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی است و سقف آب مصرفی به نسبت تعداد واحدهای استقرار‌یافته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعیین می‌شود. این تصویب‌نامه در جلسه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ هیات وزیران به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب و از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارتخانه‌های نیرو، امور اقتصادی و دارایی، جهاد‌کشاورزی و سازمان حفاظت محیط‌زیست ابلاغ شده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها