|
کدخبر: 156312

واعظی: فروش و صادرات نفت روان تر شده است

رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در سه سال گذشته برغم مواجهه با جنگ تمام عیار اقتصادی و ضرورت تهیه کالاهای اساسی جامعه اکنون همه شرکت‌ ها و بنگاه‌های اقتصادی در حال رشد و فعالیت بوده و وضعیت خوبی را شاهد هستیم.

اقتصاد واعظی: فروش و صادرات نفت روان تر شده است

محمود واعظی شامگاه روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ملی استان و نود و نهمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان افزود: چهار سال گذشته دیوانه‌ای مانند ترامپ در آمریکا به عنوان رئیس جمهوری انتخاب و اقدامات عجیب و غریب انجام داد.

وی ادامه داد: که این اقدامات عجیب تنها درباره ایران نبود بلکه کشورهای همسایه و اروپا هم با این مشکلات مواجه شدند اما مشکلاتی که برای ایران با تحریک صهیونیست بوجود آمد قابل مقایسه با هیچ کشوری نبود.

واعظی اضافه کرد: با فشار حداکثری جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ایران به راه انداختند از این رو مقام معظم رهبری از این فشار به عنوان جنگ اقتصادی یاد کردند.

وی بیان کرد: در کشور ایران جنگ هشت ساله داشتیم که برای اداره آن مرتب تصمیماتی گرفته شد تا به دشمن پیروز شویم سپس مسائل داخلی را حل کنیم.

روان شدن صادرات نفت

رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار کرد: در گذشته روزانه ۲ میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت به فروش می‌رسید اما اکنون با توجه به جنگ اقتصادی تحمیل شده زیر صد هزار بشکه نفت فروختیم که حتی پول آن را هم نتوانستیم جابجا کنیم اما اکنون فروش نفت و صادرات ما روان تر شده است.

واعظی اظهار داشت: باید فضایی به وجود می‌آوردیم تا دشمن سوء استفاده نکند.

وی با بیان اینکه خود آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند فشار حداکثری علیه ایران شکسته خورده است، اظهار کرد: از رهبری بابت هدایت‌هایشان، از مردم بابت مقاومتشان و از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بابت تولید و صادرات آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری بیان کرد: خرابه، خونریزی و شهدای جنگ نظامی مشخص است و انتظارت مردم از حکومت پایین است اما جنگ اقتصادی هیچ خرابه مشخصی ندارد که انتظارت مردم از دولت بالا می‌رود.

به گفته وی با وجود نیروی متخصص و کارآمد در اصفهان توقع همه ما در تهران از اصفهان زیاد است.

استان های پیشران کشور

واعظی گفت: برخی از استان‌های کشور پیشران هستند یعنی اگر استانی مانند اصفهان حرکت کند اقتصاد کشور حرکت می‌کند زیرا بقیه استان‌ها این سیاست و رویه را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف به ویژه در زمینه مدیران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان و بخش خصوصی استان اصفهان در سطح ملی نقش بسیار ارزنده‌ای داشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: در شرایط بسیار سخت و در مدت زمان بیست و هشت ماه اشتغال و بیکاری استان اصفهان از ۱۴.۷ درصد به ۱۰.۴ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی شرکت‌ها و بنگاه‌ها در حال رشد و فعالیت هستند، از این رو اکنون وضعیت خوبی را شاهد هستیم.

واعظی گفت: اکنون به برکت فضایی که در دانشگاه‌ها، صنایع و بخش خصوصی برای جوانان بوجود آمده نزدیک به پنج هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم از این رو باید بیشتر جوانان را جدی بگیریم و به آن ‌ها مانند فرزندان خود نگاه کنیم زیرا اقدامات جوانان مشکلات اشتغال و معضلات کشور را برطرف و کشور را به سمت توسعه پیش می‌برد.

 رییس دفتر رییس جمهوری به منظور ارزیابی طرحهای سفر استانی دولت و افتتاح شماری از طرح‌های عمرانی و تولیدی عصر امروز وارد اصفهان شد و در فرودگاه شهید بهشتی این شهر از سوی عباس رضایی استاندار و مقامات محلی مورد استقبال قرار گرفت.

محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری  در نخسین روز سفر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار و سپس در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در که در اتاق بازرگانی برگزار می شود، شرکت کرد.

همچنین صبح فردا جمعه ضمن ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس در گلستان شهدای استان  پروژه‌های زیرساختی ارتباطات سیار و ثابت شرکت مخابرات استان را افتتاح خواهد شد.

افتتاح پل آفتاب و ادامه جاده فرزانگان، آغاز عملیات اجرایی خط ۲ قطارشهری از سمت غرب شهر اصفهان، افتتاح مجموعه ورزشی ولایت دانشگاه اصفهان، افتتاح طرح شرکت قطورسازان اسپادان(تولید انواع لوله اسپیرال) و افتتاح طرح توسعه صنایع چینی زرین ایران از دیگر برنامه‌های سفر این روز محمود واعظی به استان اصفهان است.

عصر روز جمعه نیز جلسه شورای اداری استان اصفهان با حضور رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، استاندار و مسئولان استانی اصفهان برگزار خواهد شد.

براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است.

بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    جناب واعظی از بورس مشخص هست که داری درو غ نمیگی!!!!!!!!!!!!!

  • بی نام ارسالی در

    تورا خدا اینقدر به مردم وعده دروغ ندید اگر مسلماندودین دارید گرانی همه چیز دست دولت است اوست که به مردم ستم می کند امریکا بهانه است دلال دولت است نفرین بر دوغگوهای زمان

  • محمد نوشهر ارسالی در

    خجالت نمیکشی چقدر پروری

  • کیهان ارسالی در

    وضعیت برای شما خوبه خدا ازتون نگذره

  • علی ارسالی در

    خوب برای شما و جیره خورهایتان نه برای عم وم مردم .!

  • چنگیز ارسالی در

    بله برای تو و امثالت وضعیت خیلی خوبه برو یه درد دلی هم با مردمت بگو ببین چیا بهت میگن.

ارسال نظر