|
کدخبر: 156237

دلیل گرانی برنج در بازار مشخص شد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج از توقف واردات برنج از اول آذر خبر داد و گفت: واردات برنج از اول آذر به دلیل ابلاغ نشدن اصلاحیه سازمان استاندارد متوقف شده است.

اقتصاد دلیل گرانی برنج در بازار مشخص شد

مسیح کشاورز ، با بیان اینکه واردات برنج از ابتدای آذر متوقف شده است، اظهار کرد: واردات برنج از ابتدای آذر به دلیل ابلاغ نشدن اصلاحیه سازمان استاندارد متوقف شده است چرا که با استاندارد قبلی هم واردات امکان پذیر نیست.

او با اشاره به اینکه ۵۰ هزار تن برنج در گمرک باقی مانده است، افزود: مابقی برنج‌ها در حال حمل بود که همچنان در کشور‌های مبداء منتظر تعیین تکلیف استاندارد است.

کشاورز ادامه داد: هر چه به ایام‌پایانی سال نزدیک می‌شویم، کاهش میزان واردات و عرضه منجر به نوسان قیمت برنج در بازار می‌شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر اصلاحیه استاندارد ابلاغ شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه ۵ دهک اقشار جامعه توان خرید برنج ایرانی را ندارند، گفت: با توجه به قیمت بالای برنج ایرانی، مسئولان برای اقشار کم درآمد باید بدنبال راهکاری همچون کاهش قیمت برنج ایرانی یا جایگزینی برنج پرمحصول خارجی کمتر از ۲۰ هزار تومان باشند.

به گفته او، علی رغم افزایش قیمت برنج خارجی، قیمت برنج ایرانی بالاتر است به طوری که اگر تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ نشود، برنج از سفره خانوار حذف می‌شود.

کشاورز در پایان قیمت هر کیلو برنج کیفی پاکستانی در عمده فروشی‌ها بالای ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان و برنج هندی ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر