|
کدخبر: 155750

قیمت سهام بورسی واقعی شد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی از مسئولان در این شرایط به جای پاسخگویی به مردم، می گویند که بازار بورس فراز و نشیب دارد و همه چیز را گردن خود مردم می اندازند که اینگونه رفتارها درست نیست.

اقتصاد قیمت سهام بورسی واقعی شد؟

علی اکبر کریمی درباره مشکلات بازار بورس، اظهار داشت: بی ثباتی در پارامترهایی مانند نرخ ارز، بر بازار بورس تاثیر گذاشته است.‌ همچنین ما شاهد ضعف و ناکارآمدی زیادی در مدیریت بازار بورس بودیم که دولت به این نتیجه رسید که مدیریت بازار سرمایه را تغییر دهد و امیدواریم که این تغییر روند بهتری را در این نهاد مهم جاری کند.

ترکیدن حباب بورس

وی با اشاره به اینکه تصمیماتی که طی هفته های اخیر به ویژه در حوزه دامنه تغییرات بورس اتفاق افتاده باعث ایجاد روند مثبتی در این بازار شده است، نسبت به تداوم این حرکتها ابراز امیدواری کرد و گفت: بازار بورس در ماه های گذشته با حباب قیمتی مواجه بود و در آن مقطع هم ما تذکرات زیادی دادیم که این روند شتابانی که برای سودآوری در بورس وجود دارد، حباب است و با ترکیدن این حباب بسیاری از سرمایه گذاران در بازار بورس دچار مشکل می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تداوم روند بهبود امور در بورس، تصریح کرد: معمولاً در چنین شرایط ناپایداری افراد حرفه‌ای متضرر نمی شوند چرا که این افراد با مقتضیات بازار بورس آشنا هستند و به موقع به این بازار ورود می‌کنند و به موقع هم از آن خارج می شوند اما افراد کم اطلاع و ناآشنا با بازار بورس، با توجه به سودهای بادآورده ای که در ماه‌های ابتدایی سال وجود داشت، ترغیب شدند تا در این بازار سرمایه گذاری کنند. حتی برخی از افراد خانه و طلا فروختند و پول خود را وارد این بازار کردند اما ضرر کردند. این عده امیدوارند که روند بورس در ادامه بهبود یافته و شرایط آنها نیز بهتر شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه بسیاری از سرمایه گذاران بازار بورس متضرر شدند و فعلاً هم ضرر و زیان آنان جبران نشده است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

عدم پاسخگویی مسئولان

وی تاکید کرد: برخی از مسئولان در این شرایط به جای پاسخگویی به مردم، می گویند که بازار بورس فراز و نشیب دارد و همه چیز را گردن خود مردم می اندازند که اینگونه رفتارها درست نیست. اتفاقا شرایط روز بورس نشان می‌دهد که با یک مدیریت مناسب، می توان به بهبود امور امیدوار بود.

تشویق در روزهای اوج بورس

کریمی متذکر شد: در روزهایی که بازار بورس اوج سودآوری را داشت، مسئولان دولتی مردم را به شدت تشویق می کردند تا سرمایه‌های خود را وارد بازار بورس کنند، در حالی که باید ضمن این دعوتها، در آن مقطع به مردم هشدار می‌دادند که بدون اطلاع در این بازار سرمایه گذاری نکنند و اگر این هشدارها را می‌دادند، قطعاً بسیاری از مردم در بازار بورس وارد نمی شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سودها کاملاً نامتعارف و غیر منطقی بود و در واقع قیمت سهام بسیاری از شرکت ها در آن مقطع غیر واقعی بود. در حال حاضر قیمت‌ها تقریباً واقعی شده است اما اینکه انتظار داشته باشیم که قیمت‌ها به حالت قبل بازگردد، در مورد بسیاری از شرکت‌ها انتظار نا به جایی است.

وی با بیان این که روند نظارت مجلس بر بورس، نباید به ایجاد استرسهای جدید منجر شود و باید به دنبال تداوم روند بهبود امور در بورس بود، اظهار داشت: در وهله اول باید از کاهش شاخص کلی بورس و تداوم ریزش این بازار جلوگیری و ثبات و آرامش در این بازار ایجاد شود.

 

منبع: بازار

ارسال نظر