|
کدخبر: 155634

بازار ارز در فاز احتیاط

تحت تاثیر اتفاقات رخ داده در حوزه سیاست، بازار ارز در فاز احتیاط قرار گرفت.

اقتصاد بازار ارز در فاز احتیاط

در حالی که بازار ارز صبح امروز، در هنگام بازگشایی، روندی کاهشی را تجربه کرد اما از میانه روز روند نزولی قیمت‌ها متوقف شد و در شرایط کنونی فعالان بازار از ورود معامله‌گران به فاز احتیاط خبر می‌دهند.

جلسه امروز مجلس که با شکایت نمایندگان از رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی همراه بود، از نظر بسیاری از معامله‌گران مهمترین دلیل تغییر فاز بازار بوده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد توافق ایران و آژانس تا حدی بتواند فشار سیاسی وارده بر بازار راز را مهار نماید اما مواضع سیاسی نمایندگان مجلس مانع از تاثیر مثبت این اتفاق بر بازار ارز گردید.

با این حال به دلیل توافق ایران و کره جنوبی برای آزادسازی بخشی از منابع بانکی ایران در این کشور، انتظار می‌رود بازار ارز بار دیگر با خروج از فاز احتیاط، با شرایطی مثبت روبرو شود.

هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی در حال حاضر به قیمت ۲۴ هزار و ۳۶۵ تومان فروخته می شود که در قیاس با صبح امروز افزایشی نزدیک به صد تومان را نشان می‌دهد. معامله‌گران در بازار ازاد اما در شرایط کنونی از فروش خودداری کرده و معتقدند قیمت‌ها روندی افزایشی را شاهد خواهد بود.

 بر اساس این گزارش قیمت یورو نیز در شرایط کنونی به ۲۹ هزار ۳۳۹ تومان رسیده است.

برخی صرافان معتقدند ادامه این وضعیت می‌تواند فضا را برای نوسانگیران جهت بالا بردن قیمت‌ها مساعد کند از این رو برخی موضع‌گیری بازار از در شرایط کنونی را مهمترین فاکتور تاثیر گذار می‌دانند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها