|
کدخبر: 154557

دلار در دوراهی قرار گرفت

اگر امروز دلار به بالای مرز ۲۶هزار تومانی بازگردد، حامیان افزایشی خود را امیدوارتر خواهد کرد و تثبیت بالای محدوده ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومانی، خریداران تازه‌ای را به بازار می‌آورد. با این حال، برگشت به زیر محدوده ۲۵هزار و ۸۰۰ تومانی، بازیگران کاهشی را فعال تر خواهد کرد.

اقتصاد دلار در دوراهی قرار گرفت

بعدازظهر دیروز تلقی بیشتر فعالان آن بود که بازار تا اوایل هفته بعد نوسان شدیدی را تجربه نخواهد کرد و در فاصله ۲۵ هزار و ۴۰۰ تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان تغییرات خود را به ثبت خواهد رساند. به باور آن ها، معامله گران صبر خواهند کرد تا واکنش امریکا به توقف اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران را مشاهده کنند. با این حال، تقریبا بیشتر معامله گران در انتظار نوسانات سنگینی هستند، هر چند که در مورد جهت افزایشی یا کاهشی آن مطمئن نیستند.

رفتار معامله گران و نوسانات سنگین

زمانی که معامله گران انتظارات نوسانات سنگینی را دارند، به دو صورت ممکن است رفتار کنند. عده‌ای راه احتیاط را در پیش می‌گیرند و کمتر اقدام به خرید و فروش می‌کنند. دسته دیگری سعی می‌کنند، هم جهت با تغییرات بازار حرکات خود را هماهنگ کنند و بر اساس خطوط حمایتی و مقاومتی، خرید و فروش‌های خود را انجام دهند. با این حال، عده کمی بر اساس انتظارات میان مدت، در بازار به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

بیشتر کسانی که اعتقاد دارند، ایران و امریکا با هم به توافق خواهند رسید، مدت‌ها قبل اقدام به فروش کرده‌اند و اکثریت افرادی که اعتقاد به تداوم اختلاف بین دو کشور دارند، از مدت‌ها قبل ارز خود را خریداری کرده اند؛ این گروه‌ها در این سطح قیمتی کمتر در بازار فعال خواهند شد و سعی می‌کنند با کاهش ابهام‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند.

عدد حیاتی درهم در روز چهارشنبه

عدد حیاتی حواله درهم برای روز چهارشنبه ۱۰ تومان بالاتر آمده و به ۷ هزار و ۱۰۵ تومان رسیده است. نوسان درهم بالای این نقطه می‌تواند افزایشی‌های بیشتری را در بازار فعال کند. هم چنان از دست رفتن مرز ۷ هزار تومانی می‌تواند فروشندگان بیشتری را به بازار ارز داخلی رهسپار کند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر