|
کدخبر: 153852

اما و اگرهای قیمت دلار

برخی از تحلیل گران تصور می‌کنند روند نوسانی قیمت دلار تا سوم اسفند ادامه دارد اما رصد رفتار معامله گران در معاملات پشت خطی نشان از تعدیل هیجان برای افزایش قیمت دلار دارد. اما معامله گران چه پیش‌بینی از قیمت دلار دارند.

اقتصاد اما و اگرهای قیمت دلار

یکی از مسیرهای پیش‌بینی قیمت دلار دیدبانی رفتار معامله گران در بازار است برای تحلیل این رفتار می‌توان به قیمت درهم، قیمت دلار در بازارهای مجاور و قیمت دلار در معاملات پشت خطی توجه کرد.

روند قیمت دلار در ۲۶ بهمن

فرض کنید دلار در یک محدوده قیمتی آغاز به کار کند و پس از رفت و برگشت هایی، در همان محدوده به کار خود پایان دهد. این موضوع نشان می‌دهد که در بازار نیروی برتری وجود نداشته است و دو گروه خریدار و فروشنده نتوانسته اند، بر دیگری غلبه کنند. افزون بر این، چنین روندی بیانگر آن است که بازار ارز سردرگم و جهت خاصی را برای حرکت انتخاب نکرده است. وضعیت بازار ارز در روز شنبه تقریبا مشابه با فرض بالا بود. بازاری که معاملات ابتدای روز را در محدوده ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان کلید زده بود، در انتهای وقت در محدوده ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت.

دلار پشت خطی

به باور تحلیل گران فنی، هر چقدر دلار بالای مرز ۲۶ هزار تومانی باقی بماند، احتمال ورود موج جدید خریداران به بازار بیشتر خواهد شد. در کنار این، ماندن درهم بالای مرز ۷هزار و ۱۰۰ تومانی از دلار بالای ۲۶ هزار تومان حمایت می‌کند. تحلیل گران عدد طلایی درهم برای روز شنبه را نقطه ۷ هزار و ۲۰۵ تومان دانسته‌اند. حرکت بالای این عدد، از افزایش بیشتر قیمت دلار حمایت خواهد کرد.

نقطه تغییر مسیر در بازار ارز

به گفته تحلیل گران فنی، در صورتی که دلار به زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی برگردد، می‌توان از تغییر مسیر این ارز سخن گفت. در کنار این، بازگشت درهم به زیر مرز ۷ هزار تومان نیز از افت قیمت دلار حمایت خواهد کرد.در معاملات پشت خطی روز شنبه، معامله گران کمی بیشتر تمایل به فروش داشتند ولی هم چنان مرز ۲۶ هزار تومانی حفظ شد. در بازار سلیمانیه نیز قیمت کمی از بازار داخلی فاصله داشت، ولی میزان هیجان در این بازار مرزی نیز کاهش پیدا کرده بود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها