|
کدخبر: 152211

نابسامانی این بار در بازار شیرخشک

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک از کاهش تقاضای خرید شیر خام و دپوی ۳۰ هزار تن شیرخشک مازاد در انبار‌ها خبر داد.

اقتصاد نابسامانی این بار در بازار شیرخشک

سیاوش سلیمی رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک، با بیان اینکه صادرات شیرخشک طی ۲.۵ سال گذشته ممنوع بوده است، اظهار کرد: امسال ۳ محموله شیرخشک به بازار‌های هدف صادر شد که ۲ محموله آن ۵ هزار تنی و یک‌محموله ۱۰ هزار تنی بوده است.

وی افزود: در شرایط فعلی که شیرخام تولیدی جذب کارخانجات نمی‌شود، به سمت کارخانه‌های شیرخشک سرازیر می‌شود، به همین خاطر کارخانجات شیرخشک با ترافیک بار روبه‌رو هستند.

سلیمی با اشاره به اینکه ماهانه حداقل ۲۵ هزار تن شیرخشک تولید می‌شود، بیان کرد: بیش از ۳۰ هزار تن موجودی شیرخشک اعلام شده، درحالیکه حداکثر مصرف سالیانه شیرخشک کشور ۷۰ هزار تن است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرخشک با بیان اینکه واحد‌های تولیدی اجازه صادرات ندارند، گفت: درحال‌حاضر واحد‌های تولیدی اجازه صادرات ندارند، به همین خاطر قاچاقچیان اقدام به قاچاق شیرخشک به بازار‌های هدف می‌کنند.

سلیمی ادامه داد: بنابر آمار یک ماه اخیر، بیش از ۳۰ هزار تن موجودی شیرخشک کارخانجات بوده است که این میزان جدای از میزان ذخیره کارخانه‌ها برای مصرف خود است که اگر به این آمار اضافه شود، موجودی کشور به بیش از ۵۰ هزار تن می‌رسد.

این مقام مسئول کاهش قدرت خرید خانوار را علت اصلی مازاد شیرخشک دانست و گفت: با کاهش قدرت خرید خانوار، شیرخام تولیدی روانه کارخانه‌های شیرخشک می‌شود که با این وجود با مازاد تولید روبه‌رو هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه اطلاعی از واردات شیرخشک با تغییر کد تعرفه ندارم، تصریح کرد: گرچه آمار‌هایی از واردات شیرخشک با تغییر کد تعرفه داده می‌شود، اما بنده اطلاعی از این موضوع ندارم. هر چند واردات شیرخشک در شرایطی که با مازاد تولید روبه‌رو هستیم، جای تاسف دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها