|
کدخبر: 152048

آخرین آمار انتشار اسکناس و مسکوک

میزان اسکناس و مسکوک تا پایان آذر امسال معادل ۷۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال قبل معادل ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.

اقتصاد آخرین آمار انتشار اسکناس و مسکوک

در پایان آذر امسال معادل ۷۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک منتشر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۱۱.۳ درصد افزایش مواجه شده و در مقایسه با اسفند پارسال نیز ۱.۲ درصد رشد کرده است.

از این میزان اسکناس و مسکوک خلق شده، ۶۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن در دست اشخاص قرار دارد که اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل و اسفند پارسال به ترتیب ۲۱.۷ و ۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین، معادل ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ۷۲۶ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک منتشر شده نزد بانک‌ها است که این میزان نسبت به آذر و اسفند پارسال به ترتیب با ۲۶.۴ و ۱۶.۷ درصد کاهش مواجه شده است.

علاوه براین، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از اسکناس و مسکوک منتشر شده نزد بانک مرکزی است که در مقایسه با آذر و اسفند سال گذشته ۶۱.۲ و ۴۵.۳ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، آمارهای بانک مرکزی در پایان آذرماه امسال بیانگر این است که حجم نقدینگی با ۲۶.۶ درصد افزایش به ۳ هزار و ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده و از این رقم سهم شبه پول ۲۵۱۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان و سهم پول ۶۱۷ هزار و ۳۰ میلیارد تومان است.

همچنین، حجم پایه پولی ۴۰۷ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان شده که نسبت به آذر ماه سال گذشته ۲۹.۷ درصد و در مقایسه با ابتدای امسال ۱۵.۵ درصد رشد داشته است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر