|
کدخبر: 151857

بیت کوین مجدد خیز برداشت

روزهای خوش نقره سریع به پایان رسید در روزی که گذشت نقره و به همراه آن طلا روند کاهشی را تجربه کردند. این در حالی است که بیت کوین و نفت صعود قیمت را تجربه کردند.

اقتصاد بیت کوین مجدد خیز برداشت

در روزی که گذشت نفت و بیت کوین درخشیدند اما طلا و نقره مانند اول هفته روند رو به رشدی نداشتند و نزول قیمت را تجربه کردند.

ارزش طلا و نقره تحویل آینده در روز سه شنبه در ایالات متحده به شدت پایین تر معامله می‌شود و نقره پیشرو در این معاملات است. افزایش ارزش بازارهای سهام جهانی در اوایل هفته جاری نیز عنصری نزولی برای فلزات پناهگاه است.

معاملات آتی طلا تحویل آوریل (اردیبهشت) با ۲۶.۱۰ دلار کاهش به ۱۸۳۶ دلار رسید و آخرین قیمت اونس نقره تحویل در مارس (فروردین) با ۲.۷۶۸ دلار کاهش با ۲۶.۶۵ دلار در هر اونس عرضه شد.

درحال‌حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی ۱۸۳۷ دلار است که ۲۴ دلار یا ۱.۲۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد و در بازارها سرمایه‌گذاران دست به فروش قوی این فلز کردند.

اوج کوتاه نقره؛ ورود ناظر به بازار

نقره اوج گیری کوتاهی داشت و نتوانست رکورد هشت ساله را حفظ کند نقره برای تحویل در ماه مارس ۳.۰۱۶ دلار یا ۱۰.۲۵ درصد کاهش یافت و در هر اونس ۲۶.۴۰۲ دلار بسته شد.این در حالی است که در روز قبل به نزدیک سطح هشت ساله رسیده بود اما تلاش‌های معامله گران خرده فروش برای ایجاد یک فشار خرید کوتاه سریع شکست خورد. جهش بزرگ معاملات آتی نقره توجه کمیسیون معاملات آتی کالاها (CFTC) را به خود جلب کرد، و رستین بهنام رئیس این کمیسیون گفت: تنظیم‌کننده بازارها «از نزدیک» فعالیت را کنترل می‌کند. این نهاد وقتی وارد مسئله‌ای می‌شود که احتمال دستکار قیمتی وجود دارد و سلامت بازار تهدید می‌شود.

رکورد هفت هفته پیش

مهمترین اتفاق این بود که «بازارهای خارجی» امروز شاهد شاخص بالای دلار امریکا بودند به طوری که شاخص این ارز یک شبه به بالاترین سطح هفت هفته خود رسید. نکته مهم این است که، USDX اکنون به صورت کوتاه مدت روند افزایشی را طی می‌کند و برخی از بازارهای معاملات آتی ارز درحال‌حاضر در روند نزولی قیمت کوتاه مدت قرار دارند. درحال‌حاضر شاخص دلار ۹۱.۱۹۲ است که ۰.۱۸ درصد افزایش را در روز داشته است. بر اساس گزارش اینوستینگ امروز سرمایه‌گذاران به خرید دلار روی آوردند.

افزایش قیمت بیت کوین

بر اساس داده‌های CoinDesk ۲۰، ارز رمزپایه برتر در ۸ ژانویه (۱۸ دی) به حداکثر قیمت ۴۱هزار و ۹۶۲ دلار رسیده است و از آن زمان تاکنون بیشتر در سطح ۲۹، ۰۰۰ تا ۴۰، ۰۰۰ دلار معامله شده است.

با این وجود، تقاضا در میان توقف قیمت همچنان از بازار عرضه بالاتر می‌رود. در سال ۲۰۲۱ تاکنون، حدود ۲۶، ۰۰۰ بیت کوین استخراج شده است.

درحال‌حاضر قیمت بیت کوین با افزایش ۵.۸۶ درصد به ۳۵ هزار و ۹۹۹ رسید.

آینده خوب نفتی

در روزی که گذشت قیمت نفت با روند صعودی رو به رو شده است. نفت وست تگزاس اینترمدییت با افزایش ۱.۱۶ دلار یا ۲.۱۷ درصد به قیمت ۵۴ دلار و ۷۱ سنت رسید. همچنین قیمت برنت نیز با ۱.۰۹ دلار یا ۱.۹۳ درصد با قیمت ۵۷ دلار و ۴۴ سنت در بازار عرضه شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نفت در روز سه شنبه به بالاترین سطح یک ساله رسید و WTI به نزدیک ۵۵ دلار در هر بشکه صعود کرد. اوله هانسن، رئیس تحقیقات کالاها در بانک ساکسو، گفت: « بازار نفت با ترکیبی از اصول بنیادی سختگیرانه پشتیبانی می‌شود، همانطور که افزایش عقب افتاده و اشتهای ریسک مجدد در بازار سهام ایالات متحده مشاهده می‌شود.»

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر