|
کدخبر: 151374

اختصاص هزار تراکتور در دهه فجر

تخصیص یک هزار دستگاه تراکتور در قالب سهمیه ویژه دهه فجر به استان‌ها با حمایت‌های ویژه وزیر جهاد کشاورزی انجام شده است.

اقتصاد اختصاص هزار تراکتور در دهه فجر

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از اختصاص یک هزار دستگاه تراکتور در قالب سهمیه ویژه دهه فجر به استان‌های مختلف خبرداد.

«کامبیز عباسی» افزود: تخصیص یک هزار دستگاه تراکتور در قالب سهمیه ویژه دهه فجر به استان‌ها با حمایت‌های ویژه وزیر جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی اظهارکرد: از ابتدای امسال تعداد ۲۳ هزر و ۵۰۰ هزار دستگاه تراکتور به ناوگان ماشینی کشور اضافه شده که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۵۵ درصدی همراه بوده است.

در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون به‌تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط نخست اعتباری در سال ۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال ۹۳، خط سوم در سال ۹۴ به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری چهارم در سال ۹۵ به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری پنجم در سال ۹۶ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال گذشته به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

آمارها نشان می‌دهد سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد، پیش از این ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور به ۱.۶۵ اسب بخار در هکتار رسیده بود.

منبع: ایرنا
  • کشاورز ارسالی در

    من که یک سال تو نوبت تراکتور هستم و خبری نشده
    این تعداد که بالا نوشته شده یا در حد شعار هست یا همه انها صادر میشو د که در دو صورت فرقی به حال مصرف کننده ا یرانی ندارد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها