|
کدخبر: 149963 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش نیوز:

قاتل اتریوم را بشناسید + قیمت

در حال حاضر حدود ۴ هزار رمزارز وجود دارد. تعدادی از آنها، پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و پیشرفت دارند.

اقتصاد قاتل اتریوم را بشناسید + قیمت

بیت کوین با اختلاف فاحش، رتبه اول رمزارزها را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر حدود ۴ هزار رمزارز وجود دارد. کارشناسان بر این اعتقاد هستند که تعدادی از آنها ، پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و تصاحب سهمی قابل‌‌توجه از بازار را دارند. در ادامه به مهم‌ترین و آینده‌دارترین ارزهای دیجتال بعد از بیت کوین نگاهی می‌اندازیم.

اتریوم

اتریوم با صلابت تمام، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. این پلت‌فرم تمرکزدایی‌شده، امکان معامله هوشمند، آن هم بدون اختلال، تقلب و اعمال نفوذ طرف سوم را امکان‌پذیر می‌‌کند. هدف و فلسفه اتریوم، خلقی بستری امن برای محصولات مالی است؛ به طوری که همگان؛ صرف‌نظر از ملیت، قومیت و اعتقادات خود بتوانند به صورت آزادانه به آن دسترسی داشته باشند.  این ویژگی و خصلت اساسی باعث می‌شود که اتریوم برای بعضی افراد جذابیت بسیاری داشته باشند؛ زیرا کاربران بدون داشتن الزامات دولتی و هویتی می‌توانند به حساب‌های بانکی، تسهیلات، خدمات بیمه و طیف وسیعی از خدمات مالی دیگر دسترسی داشته باشند.

اتریوم بر بستر توکن ارز رمزپایه‌ای به نام تتر سوار شده است. اگر اتریوم را یک میدان و پلتفرم در نظر بگیرید تتر مثل وسیله نقلیه‌ای است که امکان حمل و نقل در این میدان را فراهم می‌آورد. حجم بازار بیت‌کوین از ۱۳۸ میلیارد دلار عبور کرده است. در حال حاضر هر واحد اتریوم بیش از ۳۳ میلیون تومان ارزش دارد.

لایت‌کوین (LTC)

لایت کوین در سال ۲۰۱۱ خلق شد و جز اولین رمزارزهایی بود که مثل بیت کوین غوغا به پا کرد. می‌گویند اگر بیت‌کوین طلا باشد لایت‌کوین بدون شک حکم نقره را دارد. این ارز توسط چارلی لی خلق شد. لی دانش‌آموخته ام آی تی است و قبلاً در بخش مهندسی گوگل کار می‌کرد. لایت‌کوین بر یک شبکه متن‌باز جهانی مبتنی است؛ هیچ دولت و بانک مرکزی بر آن کنترل ندارد و از «متن» به عنوان گواه اثبات کار (proof of work) استفاده می‌کند. لایت کوین شباهت بسیار زیادی به بیت کوین دارد اما تولید بلوک‌ها در این ارز بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد؛ بنابراین تراکنش‌ها بسیار زودتر تائید می‌شوند. بازار این ارز به توسعه‌دهندگان محدود نمی‌شود و تعداد روزافزونی از بازرگانان لایت‌کوین را قبول می‌کنند. در حال حاضر ارزش بازار لایت‌کوین چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. ارزش هر توکن لایت‌کوین حدود ۱۵۳ دلار است. هر واحد لایت کوین حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

کاردانو (ADA)

کاردانو یک پلتفرم بلاک چینی است و ارز دیجیتال آن ADA نام دارد. گروهی از مهندسان، ریاضی‌دانان و متخصصان رمزنگاری بعد از پژوهش بسیار موفق به ابداع این ارز دیجیتال شدند. تامین اعتبار کاردانو توسط چارلز هاسکینسون انجام شد. هاسکینسون یکی از ۵ شخصیتی است که در خلق اتریوم نقش داشته است. هاسکینسون به دنبال اختلاف نظرهایی که درباره نحوه عملکرد اتریوم ایجاد شد گروه را ترک کرد و زمینه ابداع کاردانو را فراهم آورد.

گروه پژوهشی بعد از انجام آزمایشات بسیار توانستند پلتفرم بلاک چین کاردانو را ایجاد کنند. آنها درباره فناوری لاکچین و موضوعات مختلف مربوط به آن ۹۰ صفحه گزارش منحصر به فرد نوشتند. کاردانو با تکیه بر نتایج همین گزارش شکل گرفت.

این پشتوانه نیرومند باعث شده است که کاردانو جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهد. برخی به حدی به این ارز اعتقاد دارد که می‌گویند به قاتل اتریوم تبدیل خواهد شد. آنها معتقد هستند که قابلیت‌های بلاک چین کاردانو بسیار بیشتر است. کاردانو شروع خوبی داشته و احتمالا آینده خوبی در پیش دارد اما هنوز در ابتدای کار است. حجم بازار این ارز در حال حاضر حدود ۱۲ میلیارد دلار است و قیمت آن حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

پولکادات (DOT)

پولکادات رمزارز منحصر به فردی است زیرا بنیانگذارنش، هدف اصلی خود را ایجاد تعامل و اتصال بین سایر پلتفرم‌های بلاک چین می‌دانند. در جریان خلق این رمزارز که نسل نوین بلاک چین به شمار می‌آید سعی شده است که شبکه‌ای از بلاک چین‌های یکپارچه، خلق شود. می‌گویند پلتفرم بلاک چین‌ ایجاد شد تا مشکلات و موانع دنیای واقعی و فیزیکی را برطرف کند اما پولکادات آمد تا مشکلات خود بلاک چین را حل کند. بانیان پولکادات ابتکار به خرج دادند. به نظر می‌رسد که بازار به این ابتکار بسیاری کاربردی، روی خوش نشان داده است. پولکادات هم هنوز در ابتدای راه است اما تاکنون به خوبی رشد کرده است. در حال حاضر حجم بازار DOT از ۱۶ میلیارد دلار عبور کرده و هر واحد آن حدود ۴۳۰ هزار تومان ارزش دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها