|
کدخبر: 148914

خریداران دلار بیشتر ضرر می‌کنند؟

سخنان همتی و مقاومت درهم دو سیگنال برای نوسان متفاوت قیمت دلار در بازار امروز هستند.

اقتصاد خریداران دلار بیشتر ضرر می‌کنند؟

قیمت واقعی دلار کمی از قیمت کنونی پایین تر است؛ این شاه بیت صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی برای معامله گران بازار ارز بود. عده زیادی از معامله گران با تاکید بر این صحبت سعی می‌کردند، انتظارات کاهشی را بار دیگر در بازار ارز فعال کنند. آنها به آن بخش از صحبت‌های رئیس کل نیز اشاره می‌کردند که تلویحا از امکان متضرر شدن بیشتر سرمایه‌گذاران دلار خبر داده بود. همتی عنوان کرد، «اگر کسانی دلار ۳۳ هزار تومانی خریدند، ۱۱ هزار تومان تا به امروز ضرر کرده‌اند البته ممکن است باز هم در روزهای آینده ضرر کنند؛ من قیمت واقعی دلار را نمی‌توانم اعلام کنم؛ اما فکر می‌کنم از این هم، پایین تر است».

در مقابل، تعداد زیادی از بازیگران باتجربه بازار تصور می‌کردند، بازار به بخش دیگری از صحبت‌های همتی واکنش نشان خواهد داد و تصور آنها این بود که بازار از صحبت‌های رئیس کل، برداشت افزایشی کرده است؛ افزایشی‌ها به این قسمت صحبت همتی زیاد واکنش نشان دادند که عنوان کرد، در دو سال قبل میانگین درآمد نفتی ایران به زیر ۲۰ میلیارد دلار رسید؛ در کنار اینکه تلویحا عنوان شد، همکاری کره و عراق برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده چندان کافی نبوده است.

جدا از اثر ذهنی مصاحبه همتی با یک شبکه تلویزیونی بر روی معامله گران، عوامل درون بازاری نیز به صورت مستقل می‌توانند نوسانات قیمت دلار در روز چهارشنبه را تحت تاثیر قرار دهند.

سیگنال درهم به دلار

نرخ حواله درهم دیروز توانست سد طلایی ۵ هزار و ۸۰۰ تومانی را حفظ کند و به بالای مرز ۶ هزار تومانی بازگردد. این اتفاق‌ها موجب شد که انتظارات بازیگران داخلی تا حدی مثبت شود. در روز جاری، اگر درهم بالای ۶ هزار و ۲۰۰ تومان برود، نوسان دلار در کانال ۲۲ هزار تومانی ادامه خواهد یافت. در معاملات پشت خطی نیز معامله گران نشان دادند که حداقل می‌خواهند تلاش کنند، شانس خود برای بالا بردن موقت قیمت دلار را مورد آزمون قرار دهند. موج نزولی جدید اسکناس امریکایی در صورتی آغاز می‌شود که بازار بار دیگر به سوی محدوده ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومانی حرکت کند و از آن پایین تر برود.

توصیه‌های فنی به معامله گران

اصلاح قیمت دلار در بازار دیروز موجب شد برخی تحلیل گران فنی مدعی کف قیمت در بازار شوند و به معامله گران توصیه کنند در فروش احتیاط کنند. از نظر آنها ریزش قیمت دلار به روزهای آخر خود نزدیک شده است. قیمت دلار نیز در معاملات پشت خطی افزایش یافت تا سیگنال نوسان رو به بالا به بازار نقدی باشد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر