|
کدخبر: 147963

جزئیات قبض برق ۴۰ میلیاردی بزرگترین مشترک رمز ارز کشور

‌یکی از مزارع مجاز تولید رمز ارز در جنوب کشور, که در روزهای اخیر با درخواست توانیر فعالیت خود را متوقف کرده است، در یکی از قبوض مصرفی خود, بیش از ۴۰ میلیارد تومان تعرفه مصرف برق دارد.

اقتصاد جزئیات قبض برق ۴۰ میلیاردی بزرگترین مشترک رمز ارز کشور

در روزهای اخیر با بروز قطعی های متعدد برق در نقاط کشور, بار دیگر موضوع فعالیت مجاز و غیرمجاز تولید کنندگان رمز ارز به تیتر خبرها تبدیل شده است.

 در این راستا روز گذشته محدحسن متولی زاده, مدیرعامل توانیراز توقف دو هفته ای فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز در کشور به درخواست این شرکت و همینطور برخورد با تولید کنندگان غیرمجاز رمزارز خبر داد .

 این مقام مسئول همچنین در سخنان خود, از همکاری یک مزرعه بزرگ تولیدکننده رمزارز در جنوب کشور که با مجوز قانونی درحال فعالیت بود به منظور توقف فعالیت خبر داد.

صنعت برق ایران , 

اخیراً‌در فضای مجازی قبضی منتسب به فعالیت این مزرعه مجاز تولید رمز ارز منتشر شده که پس از رسانه ای شدن این قبض و مبلغ قابل توجه ۴۰میلیارد تومانی بدهی برقی این مزرعه تولید رمز ارز, شرکت برق منطقه ای کرمان, اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

"۱ـ مشترک مذکور با سرمایه گذاری مشترک ایران و چین و پس از اخذ مجوز تاسیس از سازمان صنعت ،معدن و تجارت و انجام سرمایه گذاری در جهت انجام تعهدات فنی ابلاغی از طرف شرکت توانیر و براساس شرایط اتصال مطابق با آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق به شبکه متصل شده است.

۲ـ نحوه محاسبه هزینه انرژی مصرفی این مراکز بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران و بر اساس مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز ها برابر با بهای برق صادراتی می باشد و با در نظر گرفتن تخفیفات مربوط به اتصال به شبکه انتقال محاسبه می گردد.  به منظور مدیریت مصرف در ماههای گرم سال با نرخ دو برابر و در ۸ ماه غیر گرم با نصف نرخ برق صادراتی محاسبه می گردد.

لازم به ذکر است شرایط مذکور برای کلیه مراکز تولید ارز دیجیتال دارای مجوز ، یکسان می باشد.

۳ ـ آنچه در صورتحساب دوره هشتم سال ۹۹ مشترک شرکت سرمایه گذاری ایران و چین در فضای مجازی منتشر گردیده است، طبق آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق و دستورالعمل های اجرایی متعاقب آن محاسبه و اعمال گردیده و طبق روال جاری برای کلیه مشترکین صنعتی چنانچه مشترک تمام یا بخشی از آن را نپردازد ، به عنوان بدهکاری در دوره بعد آورده شده  و بر اساس مقررات موجود ، مشمول تعرفه تأخیری می گرددکه در صورت عدم پرداخت ، از طریق روش های قانونی نسبت به وصول مطالبات اقدام می گردد.

۴ ـ با توجه به سیاست های وزارت نیرو در تأمین برق مشترکین خانگی ، علی الخصوص در فصل سرد سال ، با توجه به محدودیت بوجود آمده ناشی از کمبود سوخت نیروگاههای کشور ، پس از هماهنگی های انجام شده و به منظور حفظ پایایی شبکه برق کشور مشترکین صنعتی ملزم  به کاهش بار مصرفی خود گردیدند که مصرف بزرگترین مشترک رمز ارز کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز از تاریخ ۲۴ دی ۹۹ به طور کامل قطع گردید.

در پایان به مردم شریف استان این اطمینان را می دهیم که خدمتگزاران مردم در صنعت برق استان به صورت شبانه روزی درحال فراهم نمودن شرایطی به منظور جلوگیری از قطع برق ناخواسته مشترکین در سطح استان می‌باشند و در این راه به دعای خیر شما مردم نجیب ، فهیم و ولایی استان محتاج می باشیم.

روابط عمومی شرکت برق منطقه ای کرمان"

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر