|
کدخبر: 147586

آیا در تهران بیت کوین استخراج می‌شود؟

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران بزرگ گفت: در شهرک‌های صنعتی این استان هیچ مجوزی برای استخراج ارز دیجیتال (بیت‌کوین) صادر نشده و هرگونه فعالیت در این زمینه غیرقانونی است.

اقتصاد آیا در تهران بیت کوین استخراج می‌شود؟

صابر پرنیان افزود: یکی از دلایل قطع برق در تهران استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال در استان است و برودت هوا، افزایش مصرف گاز و کمبود گاز مصرفی برای نیروگاه‌ها از دیگر دلایل قطع برق در این استان است.

وی ادامه داد: بسیاری از سرمایه‌گذارها برای راه‌اندازی و استخراج ارز دیجیتال به شرکت شهرک‌های صنعتی این استان مراجعه می‌کنند با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی استان به سختی می‌تواند برق مورد نیاز خود را تامین کند هیچ‌کدام از آن درخواست‌ها را قبول نکرد.

پرنیان با بیان اینکه هیچ ارز دیجیتالی در شهرک‌های صنعتی استان تهران استخراج نمی‌شود، افزود: ما با اصل این کار به صورت قانونی مشکلی نداریم اما با توجه به اینکه زیرساخت لازم برای استخراج بیت‌کوین در شهرک‌های استان تهران وجود ندارد نمی‌توانیم به واحدهای صنعتی اجازه دهیم این کار را انجام دهد زیرا در آن صورت دیگر واحدهای صنعتی با کمبود برق مواجه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران بزرگ گفت: روز گذشته برق ۲۳۱۳ واحد صنعتی بدون اطلاع قبلی قطع شد که خسارات هنگفت و جبران ناپذیری را در پی دارد؛ این اقدام برای دومین بار است که از طرف اداره برق صورت می‌گیرد و شرکت شهرک‌های صنعتی به صورت جدی پیگیر موضوع و احقاق حق واحدهای صنعتی است.

پرنیان با بیان اینکه اداره برق باید با اطلاع قبلی برق شهرک‌های صنعتی را قطع کند، اظهارکرد: طبق ماده ۲۵ قانون تسهیل کسب و کار، در صورت کمبود انرژی، شهرک‌های صنعتی نباید در اولویت قطع برق باشند و در تابستان و زمستان نخستین جایی که در زمان کمبود انرژی از جمله برق، آب و گاز قطعی رخ می‌دهد شهرک‌های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران بزرگ گفت: واحدهای صنعتی می‌توانند با برآورد خسارت ناشی از قطع برق روز گذشته به ارگان‌های مربوطه مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر