|
کدخبر: 147752

فوری / یارانه جدید در راه است؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با اعلام رقم ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ و ۱۷۵۰۰ تومانی مصوب در این کمیسیون گفت: در کمیته‌های مربوط تا پایان هفته در خصوص نحوه پرداخت مابه‌التفاوت ارز که می‌تواند از طریق بن‌کارت، یارانه نقدی یا یارانه دارویی باشد، تصمیم‌گیری می‌شود.

اقتصاد فوری / یارانه جدید در راه است؟

رحیم زارع در خصوص مباحث مطرح شده در زمینه نرخ ارز در نشست غیرعلنی مجلس گفت: مواردی در خصوص تک نرخی شدن ارز مطرح شد، در لایحه بودجه دولت قصد داشت با ظرافت خاصی ارز را بر اساس نرخ نیمایی به فروش برساند.​ ​

زارع با تأکید بر این که تاکنون مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است که قصد داریم به صورت مستقیم به دست مردم برسانیم، اظهار کرد: پیش بینی می شود در کمیته‌های مربوط تا پایان هفته در خصوص نحوه پرداخت مابه‌التفاوت ارز که می‌تواند از طریق بن‌کارت، یارانه نقدی یا یارانه دارویی باشد، تصمیم‌گیری ‌شود.

با فرض توزیع این رقم بین ۸۰ میلیون از افرادی که اکنون یارانه نقدی دریافت می کنند، هر فرد در هر ماه ۱۱۰ هزار تومان یارانه جدید و با فرض اختصاص این مبلغ به ۶۰ میلیون نفر یارانه بگیر معیشتی، هر فرد در هر ماه ۱۴۷ هزار تومان یارانه جدید دریافت خواهد کرد.

کمیسیون تلفیق با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یارانه ارزی به کالاهای اساسی را تعدیل کرد. دولت برای سال آینده ۸ میلیارد دلار با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در نظرگرفته بود تا صرف واردات کالاهای اساسی شود.

با توجه به آن که ۸ میلیارد دلار از منابع دولت با عنوان یارانه نقدی بین اشخاص توزیع می‌شود تغییرات نرخ ارز می تواند حجم ریالی آن را جابه جا کند.

در همین خصوص پیش از این نرخ تبدیل این میزان ارز، به پول داخلی بر مبنای دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بود. اکنون این رقم به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر پیدا کرده است. حاصلضرب ارقام فوق نشان می دهد که پیش از این ۳۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مجموع هزینه سالانه یارانه نقدی بوده که با نرخ ارز دولتی جدید این مبلغ به ۱۴۰ هزاز میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

مابه التفاوت این دو رقم حجم پولی است که از این تغییر نرخ ارز به کل میزان یارانه اضافه می شود.این مبلغ در حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان محاسبه می شود. سه سناریوی احتمالی برای هزینه این مبلغ وجود دارد.

توزیع این رقم بین ۸۰ میلیون نفر نشان می دهد که به رقم یارانه نقدی برای اشخاص در هر ماه حد اقل ۱۱۰ هزار تومان افزوده خواهد شد.

مبلغ طرح حمایت معیشتی دولت بر مبنای بُعد خانوار و از ۵۵ هزار تومان تا سقف حداکثر ۲۰۵ هزار تومان به ازای هر خانوار پرداخت می شود در حالی که یارانه نقدی بر مبنای هر فرد پرداخت می گردد.

به خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر۲۰۵ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

در سناریوی دوم این رقم به یارانه بگیران معیشتی تخصیص داده می‌شود، در این صورت تقسیم ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بین ۶۰ میلیون، موجب افزایش ۱۴۷ هزار تومانی یارانه معیشتی در هر ماه خواهد شد.

تصمیم دولت برای جاماندگان یارانه معیشتی چیست؟

وضعیت معیشتی بسیاری از افراد از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور دچار اختلال شد و در این بین بسیاری از خانوار به واسطه تعطیلی کسب و کارهایشان با تنگنا روبرو شدند.

در این بین دولت و مجلس برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا طرح های مختلفی ارائه کردند که در نتیجه با همکاری دو قوا مقرر شد دو مصوبه تلفیق و اجرا شوند.

تلفیق دو مصوبه دولت و مجلس در جهت حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا در حالی اجرایی شده است که به دلیل اصلاح آن برخی از افراد نیازمند از دریافت این کمک معیشتی بی نصیب ماندند.

در ابتدا قرار بود مجلس طرحی را اجرا کند که به واسطه آن ۶۰ میلیون نفر باعنوان تامین کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ یا کارت الکترونیکی از از حمایت معیشتی برخوردار شوند.

در متن ماده واحده مصوبه مجلس آمده است دولت به‌منظور تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به‌ویژه خانوارهای کم برخوردار، مکلف است از ابتدای ۶ ماهه دوم سال ۹ به صورت ماهانه تا پایان اسفندماه، نسبت به تأمین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی‌شده در طرح معیشت خانوار به تعداد حداقل ۶۰ میلیون نفر مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار واریز شود.

دولت نیز در کنار طرح مجلس به منظور کمک به کسب و کارهای آسیب دیده در ایام محدودیت‌های کرونایی تصمیم به پرداخت کمک معیشتی به حدود ۳۰ میلیون خانوار گرفت و اولین مرحله این حمایت معیشتی ۲۷ آذر ۹۹ به حساب افراد مشمول واریز شد.

۲ روز پس از پرداخت اولین مرحله از کمک معیشتی دولت رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تلفیق ۲ مصوبه مجلس و ستاد کرونا برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا خبر داد و اعلام کرد مصوبه ستاد ملی در این زمینه اصلاح و مقرر شد به گروه‌هایی همچون افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به جای ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به هر فرد ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود.

همچنین نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات روسای دو قوه از ایجاد تفاهمی بین ستاد ملی مقابله با کرونا و مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: طبق اصلاحی که در مصوبه ستاد انجام شد جمعیت دریافت کننده این کمک‌ها به ۴۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

رقم ۴۰ میلیون نفر برای دریافت یارنه معیشتی در حالی مطرح می‌شود که براساس طرح مجلس قرار بود حداقل جمعیت ۶۰ میلیون نفری از این حمایت معیشتی برخوردار شوند که عملا با تلفیق ۲ مصوبه دولت و مجلس ۲۰ میلیون نفر از این طرح حذف شدند.

این درحالی است که چندی پیش حسین میرزایی سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا گفته بود در مجموع ۳۴ میلیون نفر این کمک معیشتی کرونا را دریافت می‌کنند که باتوجه به اصلاح طرح دولت و مجلس قرار بود ۴۰ میلیون نفر مشمول طرح شوند که عملا ۶ میلیون نفر دیگر نیز از طرح دریافت کمک معیشتی کنار گذاشته می‌شود.

موضوع دیگر حق اعتراض در این طرح است که سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا صراحتا اعلام کرد امکان اعتراض برای افراد وجود ندارد و اگر بخواهیم راه اعتراضی را مشخص کنیم منوط به این است که سازمان برنامه بودجه اعلام کند که ما علاوه بر این تعداد، ظرفیت پذیرش مجدد داریم که در این صورت ما خواهیم توانست تعداد بیشتری از افراد را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

با این صحبت‌ها اگر راهی برای اعتراض وجود نداشته باشد طبیعتا افراد جدیدی نیز مشمول طرح نمی‌شوند.

حال این سوال مطرح می‌شود که افرادی که مشمول طرح می‌شوند یا گمان می‌کنند که شرایط دریافت این کمک معیشتی را دارند با توجه به شرایط فعلی اقتصاد که زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده چطور مراتب اعتراض خود را اعلام کنند در حالی که هیچ راهی برای این موضوع در نظر گرفته نشده است!

به گفته میرزایی افراد فاقد درآمد ثابت مشمول دریافت این طرح هستند و از طرفی افراد نباید بیمه پرداز باشند و همچنین وضعیت شاخص‌های بانکی آن‌ها نیز بررسی خواهد شد.

میرزایی در مورد نحوه بررسی شاخص‌های بانکی گفته است وضعیت واریزی افراد به حساب هایشان و وضعیت تراکنش‌های خرید افراد از سال ۹۵ تا ۹۸ و شش ماهه نخست سال ۹۹ تحلیل می‌شود و مردم باید توجه کنند که در سامانه حمایت، تنها برخی از شاخص‌ها به افراد نشان داده می‌شود.

یکی دیگر از ابهاماتی که در این طرح وجود دارد مدت زمان پرداخت این کمک معیشتی است به طوری که در طرح مجلس قرار بود این طرح به مدت ۶ ماه تا پایان سال ۹۹ اجرا شود، اما براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا زمان پرداختی حمایت معیشتی دولت تنها برای ۴ ماه (آذر، دی، بهمن و اسفند) در نظر گرفته شده است.

انتقاد از اجرای نادرست طرح حمایت معیشتی

این درحالی است که حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو ناظر هیئت رییسه مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه ۲۳ دی ۹۹ با انتقاد از اجرای نادرست طرح حمایت معیشتی گفت: بسیاری از افرادی که ذی نفع دریافت کمک معیشتی هستند این کمک را دریافت نمی‌کنند.

تمرد دولت در اجرای قانون تأمین کالاهای اساسی مردم

همچنین بهروز محبی‌نجم‌آبادی اظهار کرد: دولت در اجرای قانون «تأمین کالاهای اساسی مردم» رسماً از قانون تمرد می‌کند.

وی با بیان اینکه تمرد دولت از اجرای قانون «تأمین کالاهای اساسی مردم» نگرانی مردم را در پی داشته است، افزود: آنچه مجلس پیروی این طرح مدنظر قرار داده مشخص است و دولت باید این قانون را به درستی اجرا کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مصوبات قانون فوق مشخص کرده که چه مبلغی و به چه جامعه هدفی ارائه شود، اظهار داشت: حتی در این زمینه عده زیادی از مردم اعتراض داشتند و اذعان دارند که به چه دلیلی مبالغ کمتری دریافت می‌کنند و یا اینکه چرا جز مشمولان این قانون - تامین کالاهای اساسی - نیستند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: این مسئله حتی برخی از افراد را نگران کرده و برخی از خانواده‌ها به شدت در این رابطه معترض هستند و پیام‌های پی در پی را به گوش ما نمایندگان می‌رسانند.

محبی نجم آبادی بیان داشت: همچنین آقای قالیباف در این زمینه تلاش کردند تا رئیس جمهور را پیرو اجرای قانون مجاب کنند، اما هیچ وقت نگفتند این قانون بدین شکل اجرایی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر دولت در اجرای قانون الزام دولت به تامین کالاهای اساسی رویه فعلی خود را پیگیری کند، مطمئنا مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

تلفیق مصوبه دولت و مجلس با اجرای نادرست که کاهش تعداد مشمولان، زمان پرداخت و نبود بستری برای اعتراض افراد مشمول احتمالی را به همراه داشته باعث نارضایتی بسیاری از افراد شده است.

نکته قابل تأمل‌تر آنکه دولت مدعی است چون قانون سقف را مشخص کرده است پس کسانی که نیازمند هستند دیگر حق اعتراض ندارند! این موضع‌گیری نشان از سقفی برای بی‌عدالتی است والا دولت و مجلس خادمان این مردم هستند و تغییر سقف قانون با یک مصوبه وظیفه آنهاست و باید انجام دهند کما اینکه سقف مصوبه مجلس هم ۶۰ میلیون نفر بوده است نه ۳۴ میلیون نفر! حتی اگر به سقف توافق تلفیق مصوبا دولت و مجلس هم مراجعه کنیم باز ۶ میلیون نفر باید اضافه شود!

 

منبع: میزان
  • رقیه ارسالی در

    سلام زن سرپرست خانواده هستم تنها زندگی میکنم مستاجر هستم نه حقوقی میگیرم نه درآمدی دارم به سختی زندگی میکنم به سختی دارم خواهشا کمک کنید معیشتی به منم بدین

    • مجیداقاجانی ارسالی در

      اینجانب مجردهستم جان مولا ب گوش مسولین ح رف بنده حقیررابرسانیدیارانه هرفردی جان م ولا بحساب خودش واریزکنیدبحساب سرپرست وار یزنکنیدمن پدرم معتادهست وقتی بحسابش یارا نه من ومادرم واریزمیشودبمانمیدهدترخدابحس اب هرفردی یارانه بریزدممنونم

    • مجید ارسالی در

      جان مادرتون یارانه هرکسی بحساب خودش واریزکنیدچرابحساب سرپرست واریزمیکنیدپدرمن ادم بدی هست معتادهست دنبال ناموس مردم میره ازروزی که یارانه میدن بمانمیده ترخدایارانه هرفردی بخودش بدهیدتشکرر

    • سپهر ارسالی در

      با سلام .اصلا چرا جا انداختن یارانه به یکی بدن به یکی ندن ..یارانه یا همون سوبسید برای هر ایرانی چه پولدار و فقیر و متوسط فرقی نداره هر کی ایرانی هست باید بهش تعلق بگیره..این کارا فقط برای اینه که توش سر جمع بشه فساد کرد وگرنه اگه تعداد همه ایرانیا و چرداخت شون مشخص باشه فساد از بین میره.متاسفم واقعا یعنی بچه با دو کلاس سواد میفهمه این طریق توزیع یارانه فقط به ضرر مردم تموم شد و عده ای با ارز ۴۲۰۰ کاخ ساختن افسوس که تو کشورمون اینهمه نماینده که موقع انتخابات مجلس پیداشون میشه خدایی نفهمیدن همه کار و ول کنند و اولویت با حق مردم باشه و سر و سامان به اون .چند ساله وقت مجلس به این مهمی رو گرفتند دریغ از یک اتفاق خوب .بس کنید تو را خدا زن سرپرست بگیر تا کارمند همه تو فشارن همه بدبخت شدن به بهانه تحریم شدن یه عده خوردن و چاپیدن .کشور غنی یعنی کشوری که بدون ذره ای وابستگی شان و منزلت خودش و بتونه حفظ کنه .نشستن فقط لایحه میدن و قانون تصویب میکنن واسه تولید اختلاس و دزد بیشتر و هرج و مرج .کاش یکخورده میفهمیدین رهبر چی میگه .همون حرف رهبر و اجرا کنید یکی گشنه نمیمونه تو ایران .نه نماینده نه دولت هیچکدومشون نمیفهمند و هیچی نمیدونند یعنی! به خدا که از همه بهتر میفهمند ولی افسوس که اونا هم دنبال منافعی هستند که تهش اول جیب خودشون پر بشه و چه رسم بدی جا افتاد تو ایران که هر کسی اول خودش و سیر سیر بکنه بعد اگر وقت شد به مردم هم فکر کنه .جمع کنید بساط مسخره بازی و با تیتر زدن یارانه فلان شد یارانه فلان شد خجالت بکشید از خون شهدا حداقل از گرسنگی مردم

  • ناشناس ارسالی در

    چرا حق ما هم هست این یارانه ۱۰۰هزارتومان ی منی که در ماه ۸۰۰هزارتومن حقوقم هست وش وهرم بخاطر بیما ی که داره نمژتونه کار کن ه چرا حق ما رو به بقیه میدین ما هم جز هم ین کشوریم .بخاطر ی که معلمم یعنی حق ندار م

  • ناشناس ارسالی در

    وسیله ها که گرون این یارانه کفاف هیچ چیز نمیده خیلی کمر شکن بیاید اجناس را ارزون کنید مسولین به فکر باشید برای مناطق کم درآمد که مناطق کوهستانی سرد کار برای کارگران نیست باید جای دور برن تا کار پیدا کنند به فکر کارگران ساختمانی باشید خیلی سخت با مستجری چند تا بچه و فیش آب گاز برق که گرون کردن

  • کسری ارسالی در

    اصلا هیچگونه بانک اطلاعاتی دقیق و روشنی وجود نداره و این بانکهای اطلاعاتی که دول ت ادعاش رو داره کذب محضه. نظر شخصی من ای نه که اگر دولت از بانک اطلاعاتی برای وار یز وام و یارانه هااستفاده کرده ، این اطل اعات بصورت کاملا آگاهانه مخدوش شده.شما خ برنگارها هم نمیخواد راه دوری برید که بفه مید این حرف صحیحه یانه. مطمئنم با وجود ا ینکه همه ی شما حقوق بگیر دولت هستید هم و ام یک ملیونی و هم معیشتیها رو دریافت کرد ید. به همین دلیل به داد مایی که واقعا نی ازمند وام یک ملیونی بودیم نمیرسید و انعک اسش نمیدید

    • داود ارسالی در

      کاملا موافق، حق کلام 🙏

    • محسن ارسالی در

      دقیقادرست میگید،اصلاگیرم ماه اول اشتباه واریزشد،نهایتش یه برنامه به سیستم دادن،ب رن بروزکنن وکاری کنن دیگه برج بعداشتباه واریزنشه وبه اونی واریزشه که حقشه وحقوق بگیرنیست،ایناالکیه عمدی میدن حقوق بگیرچو ن میدونن ندنشون صبح درکانون واینجورجاهاص ف میکشن،معمولاکسیکه حقوق بگیره بیشتردنبا ل ده هزاروصدهزارتومناست تااونیکه حقوق بگ یرنیست وبیمه نداره

  • کسری ارسالی در

    ایمیل من رو که دارید . به من ثابت کنید که این پولهایی رو که بصورت وام و یارانه میگیرید، شرایطش رو داشتید!
    به همین دلیل ساده است که از روز ۶ دیماه که سخنگوی دولت گفت وام برای باقیمانده افرادی که شرایطش رو دارند واریز خواهد شد و نشد،،،، این قول مسوول و سخنگوی دولت رو پیگیری نمیکنید و خبری هم از وام نشد که نشد. حلالتون باشه

  • ناشناس ارسالی در

    برید شما مسیولین بمیرید که بدرد مردنم نم یخورید

  • ناشناس ارسالی در

    فکری.بحال.حقوق.معلولان.ضایع.نخاعی.هم
    بکنید

  • سمیه مختارزاده ارسالی در

    من سه تا بچه دارم که پدرشون ول کرده رفته من حضانتشونوبه عهده گرفتم نمیدونم چرا ب راهمه تعلق گرفت این ۱۰۰هزارا واسه ما نه نه از جایی درآمد دارم نه چیتوروخدا رسیدگ ی کنید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام شوهر من بیکار شغل ثابتی هم نداره یا رانه کمک معیشتی 100 تومانی برای مانیومد

  • عرشیا ارسالی در

    بازم میخوان با زیاد کردن مقداری یارانه ا رز ۴۲۰۰ حذف کنند و از جیب مردم بدزدم مرد مو حسابی خر گیر اوردن

  • بدبخت ارسالی در

    مردم همه گرسنه اند

  • کارمند ارسالی در

    باسلام
    لطفا نقدی بدید . چون یاران ه دارویی و بن کالا غیر از کلاه برداری چی زدیگه ای نیست....

  • مهدی ارسالی در

    سلام دولت مابچه اساسی به حساب مردم پول واریز میکنندخیلی ها مشمول نیستند دریافت میکنند اما اوناییکه باید بگیرن نمیگیرن گفتنی هم میگن اونایی که نمیگیرن اعتراض بدن تا بررسی بشن بررسی میشه ام از راه نادرست میگن چرا حسابت تراکنش داشته اما راه دیگه ای قرار ندادن طرف توضیح بده چرا بعدشم مگه همه چیز رو بررسی کردین به خیلی ها تعلق گرفته خونه میلیاردی درآمدبیمه ماشین دوتادوتا اما چون اولش واریز شده واین خانواده ها اعتراض ندادن مشمول شده خیلی اشتباه میکنن حق خیلی هارو دارن از بین میبرن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ماهم سه تا بچه داریم شوهرم هم کارگر جایی است که کارفرما درسال 99فقط یک حقوق به حسابشان ریخته تنها چیزی که از کار شو هرم داریم بیمه آن هم کارفرما هیچ وقت به موقع پرداخت نمیکنه یارانه معیشتی کرونا ب ه ما ندادن وام اول. کرونا گرفتیم اما از وام دوم ویارانه جدید خبری نشد

  • شیرمحمد ارسالی در

    من یک کارگر ساده هستم دوساله مریض هستم ن میتوانم تکان بخورم و داروهای پزشک تجویز می کنند باید بیمه باشم دلیل نمیشه که من بیمه دارم یارانه صدهزار تومانی به من بدب خت بیچاره تعلق نمی‌گیرد اما همسایه من پژ و پارس مدل 99 زیر پاداره بهترین خونه دار ه به اون تعلق می‌گیرد واقعا خیلی درحق من کارگر بدبخت بیچاره ظلم میشه لطفاً رسیدگ ی کنید ممنون میشم

  • رضا ارسالی در

    نمیدانیم آخرعاقبت ماایرانیها چه خواهدشد تاکی بایدتحقیربشیم

  • صدام حمدانیان پور ارسالی در

    سلام.من تاحالا نه معیشتی نه وام یک میلیون کرونا به من تعلق نگرفت.نه بیمه دارم نه خونه دارم، نه حقوق سابت دارم کارگر روز مزدم ۸نفر عایله دارم، خواهش می کنم، مشکل من حل کنید. به امام زمان عج قسم میدم پیگیرباشید دلیلش چی که به غیرازیارانه هیچی نمی گیرم خواهش میکنم جواب بدید

  • مجید ارسالی در

    سلام عزیزان اینهم یک بازی دیگری که مابه التفات ارز 4200تومان را بهر شکلی که میتو انند از دست مردم در بیاورند دوستا از طرف مردم به این آقایان بگویند شما نیاز نیست که از طرف مردم تصمیم بگریند که پول مردم را از طریق یارانه دارو یا بون کارت برای مردم خرج کنید (بابااین مردم بلدن به چه طریق پولشان راخرج کنند نیاز نیست شما تصم یم بگیریند چطور برای مردم پولشان را خرج کنید شما حق مردم را بدهیند خودشان آنجائ که نیاز دارند خرج میکنند(لطفآشمابجای مرد م تصمیم نگیریند بگذاریند خودشان برای خود و خانوادهایشان تصمیم بگیرند(تشکر)

  • ناشناس ارسالی در

    نمیخاد به فکر اضافه کردن یارانه باشید هم ه قیمتها را برگردونید به دوره احمدی نژاد ما را به خیر شما امید نیست لطفان شر نرس ان

  • فتا ارسالی در

    دولت و مجلس کدام شان چوپان دروغگو هستن کدامشان دلشان بحال ملت میسوزد رهبر معظم انقلاب شما را به خدا کاری برای مردم کاری بکنید

  • Morteza ارسالی در

    با این اوضاع حداقل هزینه فقط میوه به خان واده سه نفره در ماه بیشتر از 1500000تومن ه بعد صد هز ار تو یک ماه .یعنی تو یک سال تورم خط فقر و ۵ میلیون تومن افزایش داده بعد شما با صد هزار تومن میخوایین جای خا لی اونو پر کنید

  • جاسم ارسالی در

    من سرپرست خانواده 5 نفره هستم، که درماه 4 روز هم برام کار پیش نمیاد، با این وضعیت گرانی و دزدی واختلاص و بی عدالتی جانمان به لبمان رسیده، حقوق بگیر شرکت با 10 میلیون ت حقوق ناراضی هستن چه برسه به اشخاص بیکار، الان هم میخواهید جنس‌ها را 4 برابر بکشید بالا تا کامل مردم از پا در ارید، وفقط به فکر تامین کسر بودجه خودتون هستید، قضیه اگر بر سر زنده ماندن وحیاتی باشد ما از هیچ کس نمی‌ترسیم،یارانتون هم شده یک بطری روغن،اگر می‌خواهید به دلار برای مردم بدبخت حساب کنید، آن زمان یارانه نزدیک 25 الی 30 دلار بود،الان هن به دلار حساب کنید ببینید یارانه باید چندصد تومان باشد، ولی کو عدالت.

  • جاسم ارسالی در

    نظرم و فرستادم، هر موقع ثبت شد اونوقت معلوم میشه که طرفدار حق کیه

    • مسعود ارسالی در

      سلام بخدا کشور ما خیلی ثروتمنده،حتی خاکش م طلاست،مردم ایران باید مرفه ترین مردم د نیا باشندچرا اینقد ملتو گرسنه نگه میداری د?چرا مردمی که برای این حکومت خون دادن.ش هید دادن.جان دادن رو اینجوری به ذلت میکش ید.خودتون یکم فکر کنید 100 هزار تومن باا ین تورمی که خودتون مسئولشین و مدیریت کشو ر بدست شمابوده و کار رو با ندانم کاریهات ون به اینجا رسوندید به کجای مردم میرسه.م ن کارگر ساختمانی هستم حق بیمه هم خودم می ریزم فقط به هوای بازنشتگی و پیری کوری،در سال بیش از نصفشو کار گیرم نمیاد،با فلاک ت و بدبختی فقط روزهامونو شب میکنیم به ام ید فردای بهتر اما هر روز بدبخت تر از دیر وز میشویم.عمرمون فقط به استرس ناراحتی و غم سپری شد.حتی اون امید به فردا هم از ما گرفتین، جرم و گناه ما ملت چیه که مدیران ی و مسئولانی چون شما داریم.اختلاسها چند ده هزار ملیاردی.اما برای 100 هزارتومن.یا یک ملیون وام اینگونه باید زجه بزنیم.یکم به خودتون بیاین بخدا بترسین از خشم خدا که اگه ما ضعیفا صدامون بهیچ جا نرسه مطمئ ن باشید به خدا میرسه و اگر خشم خدا گریبا نتونو بگیره به آنی بساطتون در هم پیچیده خواهد شد.فقط بترسید از اون روز ،بترسید.ب ترسید.بترسید.

  • علی ارسالی در

    اگر هدف رای دادن مردم هست دیر شده مردمدی گه نفشان قطع شده با این تورم وگرانی دروغ گفتن شما

    • علی ارسالی در

      دست این مردم رو میبوسم بخاطر صبر تا

  • a.gh ارسالی در

    سگ توروح عدالتی که دارید.
    طرف کشاو رز سالی ۳۰۰میلیون محصولات باغی میفروشه.چ ند تا ماشین داره.یارانه معیشتی میگیره.بع د کارگر بد بخت.بازنشسته ۱۵۰۰حقوق بگیر .م ستاجر .نمیدن.لعنت به دین اسلام

  • ناشناس ارسالی در

    برید بمیرید بااین یارانه دادنتون انگار م لت گدا هستن یاازجیب خودتون میدید بخدا شر م اوره اینهمه التماس واسه ۱۰۰تومن منی ک ه دوتابچه بدون شوهر ومستاجزم تعلق نگرفته پس کی مستحق ترازمنه خداجوابتونو بده

  • ناشناس ارسالی در

    میوه چیه ،خوشحال، کرونا مردم رونکشه از گ رسنگی میمیرند با این گرونی و بیکاری

  • روزه علی امحد محمودی ارسالی در

    سلام بخدا قسم من یه کارگر ساده هستم خانواده پنچ نفره هستم مستاجر هستم چرا برای من نریختن لطفا پیگیری کنید معیشتی ۱۰۰هزارتومانی لطفا پیگیری کنید 🙏

    • خدایی م ارسالی در

      سلام به ما هم نه وام یک تومنی ونه صد هزار تومنی دادن برج کلی دارو هام میشه مریضی اعصاب دارم تشنج میکنم داروهام خیلی گرونه تو رو خدا پیگیری کنید

  • ناشناس ارسالی در

    دولت بجای اینکه دولار بیاره پائین مابه ا لتفاوت بمردم میده یعنی دولار پائین نمیاد هیچ بله امکان بالا رفتن هم دارد ،اگه بف کر مردم هستید دلارو بیارید پائین واجناس ارزان در دست مردم برسد،

  • neda ارسالی در

    با سلام اگه دولت به فکر مردم باشه پول ما رو به کشورهای غریب نمیده حداقل به هر حساب ایرانی ۱۰۰ میلیون بریزن با صده ده هزار تومان باید ما چیکار کنیم نصف ملت خونه ندارن ما این همه چیز داریم که کشورهای دیگه ندارن بعد ما محروم از همه چیز فکر میکنید ارز ۱۷۵۰۰ تومان کردید کار درستی کردید یسر که فقیر هستن بدبخت میشن اگه مسولان یا رهبر به فکر مردم هست باید نفری ۱۰۰ میلیون به مردم بدن که خانه دار بشن کشور عراق یارانه وقتی میدی نفری ۴ میلیون به پول ما میشه بد یارانه ما ۴۵ تومان که هیچ ارزشی اصلا نداره

  • ناشناس ارسالی در

    دوباره دولت ۲۰ هزار تومن اضافه کنه به یا رانه تخم مرغ بشه شانهای ۵۰۰ هزار تومن اق ای روحانی غلط کردیم دیگه مردم رو بزار به حال خودشان غلط غلط غلط کردیم

  • ناشناس ارسالی در

    من شوهرم کارگر بیمه هم نداریم چرا ۱۰۰هزا ر تومان برای ما واریز نشود کی جواب گو هس ت

  • صادقی ارسالی در

    سلام عزیزان(بزرگواران همه به اینکه این د ولت پس از روی کار آمدنش این ارز4200راتسو یب کرد تسویب کردن این ارز فقط برای افراد ی خوب بود که کلاه برداربودند بهر شکلی که می توانستند از بانگهااین ارز را گرفتند به بهانه واردکردن لوازمی که کشور احتیاج داشت ولی بهد از مدتی مشخص شد که همه افرا دی که این ارز را گرفتهاند مشخص شد یا این که هیچ چیزی که بدرد کشور ومردم بخورد وآر د نه کرداند یااینکه اگر هم چیزی واردکردا ند چیزی بود که بدرد کشور و مردم نمیخوردا ست پس به این نتیجه میرسیم که دولت بااین کارش فقط حق مردم را به باد داداست و اقتص اد این ملت را روزبروز ضیف کرداست واین وض ع اقتصادی که فعلآ هست را مشاهده میکنیم ک ه اقتصاد خیلی بعدی مردم دارند واین مسعو لین اقتصادی باعث شدند که مردم روزبروز به نان شبشان محتاج باشند (ودر حال حاضرهمه قوه قضای تلاش میکند که پولهای که دولت به باد داداست را برگرداند که اینهم همه یک زمان طولانی راطلب میکند و بازهم از جیب ا ین مردم باید خرج شود که شاید شاید شاید ا گر افرادی که این ارزهاراگرفتهاند ودر دست رس باشند ممکن است بتوانند درحد کوچکی از این پولهای مردم را برگردانند که اینهم هم زمان زیاد میخواهد وهم ضرر خوردن بیشتریب ه این مردم تاز آقایان تلاش میکنند ماولتف اوت همان ارز را از طریق بون کارت یابه به انه یارانه دارو بجای یارانه نقدی به این مردم بدهد که گر بخواهندبادوگزینه اول ای ن یارانه را به مردم بعداز اینکه انقدر حق مردم را به باد دادن بدهند باز هم مردم ر ا رو به گدائ کردن می کشنند(آقایان این مر دم بلداند خودشان پولشان را خرج کنند پس ل طفآشما بجای آنها نه تصمیم نه بجای مردم پ ول خرج کنیند لطفآاجازه دهیند این مردم هر کجا که نیازدارند پولشان را هزینه کنند ل طفآشمانیاز نیست برای مردم و بجای مردم از حق مردم هزینه کنید و پول این مردم را به باد دهیند)لطفآاجازه دهین مردم خودشان برای خود و خانوادهایشان تصمیم بگیرند و ه رکجالازم بدانند پولشان را هزینه کنند(آقا یان شما حق این مردم را بدهیند بقیش را بگ ذاریند به عهدع خود این مردم که بخاطر کار های غلط شما اقتصاد خیلی بعدی را تجربع می کنند(تشکر)

    • ناشناس ارسالی در

      احسنت مرحبا

  • ُسیدعلیرضاسجادی ارسالی در

    سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی هستیم‌ روزانه هفتادهزار تومان درآمد داریم معیشتی صدهزارتومان به ما ندادن رفتن به کسانی دادن که روزانه دویست پنجاه هزارتومان درآمده یک روز هم تو این کرونا تعطیل نبود کجاست عدالت

  • بابایی ارسالی در

    من هم کارگر تامین اجتماعی باحداقل حقوق م قداری پول بابدبختی ووام جمع کردیم که بعد از ۲۲سال ازدواج وسایل خانه را عوض کنیم و یک ماشین مدل پایین فقط جهت داخل شهر تهیه کنیم چنان چیزها دراین دولت گران شد که ف قط دربانک گذاشته تاکمکی بشه وهزینه زندگی مثل تهیه خورد وخوارک وتهیه اینترنت ۳بچه محصل بشود ومتاسفانه هر تصمیم تازه ای دو لت ومجلس می گیرندفقط می گویند نهادهای حم ایتی وکسانی که بیمه ندارند نوش جانشان وا لله ما هم داریم تو این بدبختی ها زندگی م ی کنیم بداد ما هم برسید

  • محمد ارسالی در

    لطفاً تعداد پرداختی افراد رو روهمون 60مل یون نفر بپردازید که همه حداقل خوشحال باش ند اگر قیمت اجناس را پایین بیاورید که دی گه عالیه ارزش پول رو بالا ببرید

  • محسن ارسالی در

    سلام
    منکه چشمم آب نمیخوره یارانه ۱ ۴۷ تومنی بدن،چندساله روی ۴۰ مونده درحالی که اجناس بیش ازصدبرابرگرون شده،اینم سیاس تیه واسه اروم نگه داشتن ملت تارای گیری ب گذره،خدایی این ارقام دربرابرکشورهای عربی که مثل مامنابع دارن اصلاقابل قیاص نیست اصلازشته درموردش حرف بزنیم چه برسه خودشو ن که از روزیکه یارانه شروع شدتابحال هزار بارگفتن قراره قطع شه،قراره زیادشه،چششون دنبال همینم هست میان زیادش کنن،وقتی میگن قراره زیادشه یعنی قراره کلاحذف شه،بعدهم میگن مادوست داشتیم اضاف کنیم ولی مسولش حذفش کرد،مثل هزارچیزدیگه مثلامرغ کیلوپنج تومنی رومیکنن کیلو۲۰ تومن بعدمیگن چراگر ونش کردید نبایداینجورباشه بایدارزون شه،ب عدمیارنش روی ۱۵ میگن بعدازکلی تلاش ارزون ش کردیم.ملت هم خوشحاااال که ارزون شد

  • یک هموطن ارسالی در

    این مبالغ فایده نداره .باید سرپرستان خانوار فقیر و فاقد شغل و درآمد شناسایی و ماهیانه مبلغی به حسابشان واریز که بتوانند یک ماه رو سپری کنن

  • یوسفی ارسالی در

    اخه برکدام حق وحقوقی به من که سه نفرتحت تکفلم هست یارانه معیشتی تعلق نمیگیرهبرای چندمین بارمیگویم نه حقوق ثابت دارم نه ب یمه پردا هستم معیشتی بگیریارانه بنزینهس تم
    امایارانه ۱۰۰هزاربرام واریزنکر دن اخه به کی باید گوشزد کرد نمیدونم

  • مریم ارسالی در

    ای مرگ بیا که زندگی ماراکشت...

  • جلال ارسالی در

    این یارانه سوپاپ اطمینانی برای دولت وشما که اخباررودرج میکنید مردم بدبخت هم سریع ا شروع به عجزولابه میکنن بین خودشون تقسی م کردن رفت چه پشمی چه کشکی جناب میرزایی هم فقطوعده سرخرمن میده ازخدا بترس اون ک سانی که بخاطر وطن وناموس امثال تو خونشون رودادن این رسم جواب دادن به اونها نیست

  • رضا ارسالی در

    باسلام وخسته نباشید خدمت نمایندگان مردم و دولت محترم بخدای یگانه اینحق مافلک زده هانیست بخاطرخداعدالت رارعایت کنین تاخدا هم خوشش بیاد ماکه کاری ازدستمون نمیاد شم اهم کارازتون برمیادملت رابفراموشی سپردین کجاوبه چه کسی بایدمراجعه کنیم که جوابمو ن رابده خوددانیدوخدا

  • ناشناس ارسالی در

    با این حرفا سر مردم گول نمالید هر باری یه چی وسط میارند مردم خر گیر آوردم اگه میخوایید برای ایران و ایرانی جماعت کاری کنید گرونی را بردارید یارانه معیشتی برای خودتون

  • ناشناس ارسالی در

    من مددجوی کمیته امدادهستم همه این اضافه یارانه ووام معیشتی رودارم وگرفتم ولی چه فایده وقتی بیکارم وناراحتی قلبی دارم باد وتابچه میتاجرواین وضعیتت اجاره هاوهزینه های کمرشکن فعلاکه به شکرانه دولت جمهوری اسلامی دجارافسردگی شدیدهم شدم خدالعنتتشو ن کنه آبرووغرورمردم ایران روبردن دزدای ب یشرف حقمونون بدین اسم کمیته امدادرومون ن باشه امام زمان نابودشون کنه

  • ناشناس ارسالی در

    درود مگریاراانه ۴۵دلاری که حضرت احمدی نژادفرمودن درزمان ریاست جمهوریشان تاهنوزهمانه یانه.....حکومت عدل علی احمدی نژاد

  • عادل محققی ارسالی در

    سلام بنده بیکارم متاهل مستاجرم. ویارانه یک میلیون تومان و100هزارتومانی برام واریز نشده ولی سری اول تعلق گرفت. وبدلیل مشکل زندگی سهام عدالت خودرا60درصدفروختم وازبرج 4تا7واریزی پول فروش سهام برام ریخته شده که به این دلیل وام یک میلیون تومان برام واریز نشده. من بخاطرمشکلاتم سهام رافروختم واین واریزی رامدنظرقرارگرفتن و ام کرونارابهم ندادن.

  • ازکارافتاده کلی تامین اجتماعی ارسالی در

    امید است مثل پرداخت یارانه معیشتی صدهزار تومانی نشود که همه را ازوسط حذف کردن ومع لوم نشد چی شده سرآخر هم یک بازی کی بودکی بود راه انداختن رفت پی کارش
    بعداز عنوان این طرح ازطرف مجلس محترم فقط چشم ا نتظاری وحساب وکتاب کردن خانوادهامون شدکه شایدلقمه نانی ازاین طریق سرسفره مابیادک ه به لطف دولت محترم همه حذف شدیم رفت پی کارش

  • ناشناس ارسالی در

    چیز قولو شکوندید پول ی شونه تخم مرغ دیگه انقدر دادار نداره همه دنیا میدونن ایران یا صدقه بگیرن

  • ناشناس ارسالی در

    ای رییس جمهور شما که میگفتی من شاکلید دا رم وکلید دسته منه مشکل مردمو حل میکنم کو ...فقط حق فقیر دفقرا راچپاول میکنی چرا ماکه هیچ درامدی نداریم دیابت دارم مستاجر بدونه درامد وبیمه چراهیچی بهم تعلق نگرف ته چراواسه اونی که ۳دست خونه وماشین داره بهش تعلق گرفته خدا حق مارابگیره

  • ناشناس ارسالی در

    خواهشا بزارید پیامو

  • ناشناس ارسالی در

    آقای،تدبیرامیدامیدوخوب اومدی منت،سرمانذا رید120هم پوله،1میلیون،هم،بدیدکمه،بااین،گ رانیها،شما مال کدام،کشورهستید مالدیو هم اونجوری،حساب،نمیکنه،که،شماحساب،کردین شما مال ایران،نیستین،متاسفم

  • مسعود ارسالی در

    به کسایی این یارانه معیشتی رو دادن که واقعا آدم فشار بهش میاد طرف بازنشسته مغازه دار چند تا خونه چند تا ماشین هم ۱ت رو گرفته هم ۱۰۰ت رو در عوض یکی مثل ما که نه بیمه داریم نه شغل ثابت .مستاجر .هیچکدوم رو به ما ندادن ...صدا امثال ما به جایی نمیرسه خودتون رو آزار ندین .....خدایی هست

  • علیرضا ارسالی در

    به ولا، اگر قیامتی باشه، که قطعا هست همت ون باید جوابگو باشید! هزاران بار رهبری د ر مورد اقتصاد مقاومتی برای آقایون به اصط لاح مسول صحبت کرد ولی متاسفانه آقایون کا خ نشین معنی اقتصاد مقاومتی رو چپکی حالی شدن و معنیش رو اینجور واسه خودشون تفسیر کردن که مردم توی خرج کردن مقاومت کنن!!! ولی به ولا پولی تو جیبمون نیست که بخوایم خرج نکنیم، توی این 8سال قیمت همه چی حدا قل 10 برابر شده ولی یارانه 12 سال قبل، ه مونه و هیچ تغییری نکرده.که به خاطر همون هم هی باید منت سرمون بزارن. من راننده تا کسیم وچهار نفریم ولی چون به خاطر مریضیم مجبورم به زور و بدبختی هر ماه حق بیمه بد م که بتونم از دفترچه درمانی استفاده کنم و آمپول ام رو که خیلی گرونه تهیه کنم! ول ی حالا چون بیمه تامین زهر ماری دارم!!! ه یچی بهمون ندادن.
    ایول!!! روی قهارت رین دزدای دنیا رو سفید کردید!

  • ناشناس ارسالی در

    دزدها

  • ناشناس ارسالی در

    بررسی کنید ممنونم ن وام رودادن ن صد توما ن ریختن توروخدا برا ما هم بریزید ن بیمه تامین اجتماعی داریم ن حقوق ثابت چ جوری م یگید این برای اونایی که حقوق ثابت ندارن شوهر من ی سال سر کار نرفته

  • ناشناس ارسالی در

    چیزی به کسی نمیدهند فقط وعده سرخرمن

  • محمد ارسالی در

    سلام آقایونی که از گرسنه خبر ندارید لطف گنید به همه به اندازه مساوی بدید نه اینک ه به یکی ندید و به یکی که نیاز نداره بدی د این چه وعضشه به همه یارانه نقدی مساوی بدید. به خاطر این اختلاس ها و .... الان چند روزه دارم سرج میکنم چجوری میشه خودکش ی کرد.من دیگه خسته شدم هرکی راهی یا دارو یی میشناسه به من معرفی کنه ممنونش میشم و اقعا دیگه بریدم ۴۰ سالم شده هیچی ندارم .

  • ناشناس ارسالی در

    آقایونی که،این،رومیبینیدخودتون 100تومان داشتین میخواید چی،بگیرید میلیون نیست خودتون،کلاه،تون روبکنید قاضی کشورها دارن،به،مامیخندن اینهاایرانیهاهستن که،داره ازکشور خودش به این اعزمتی به مردمش میده صدقه خود دانید

  • نسیم امیری ارسالی در

    بنظر شما زنی تحت پوشش کمیته بایه بچه گ یارانه نفری 100تومنی بکن تعلق نمیگیره کمیته هم دوسه ماهی یکبار ایاپولی بدن ایاندن چ قانونینیه شکم خودتون سیره

  • نسیم ارسالی در

    من یه زن کمیته ای ک دوسه ماهی یکبار چیزی میدن بهم چیزی بهم میدن چرا یارانه 100توم نی بمن تعلق نمیگیره شکمتون سیره

  • اکبر ارسالی در

    خسته نباشید دلاورا با این همه کار قانون تصویب کردنتون نه بیمه دارم نه حقوقی صد ت ومان هم تقدیم کردم به دزدان بیت المال خو ر به امام حسین اگه روزی من جای آقا باشم که حرفشو گوش نمیدین خودم شخصن همتونو مین دازم زندان بس کنید ملتوخر حساب کردین روغ ن نباتی نمیتونیم بخریم وای به روزی که بگ ندد نمک

    • علی ارسالی در

      آقا من ۵تا لنج دارم وده تا خونه توی تهران وپانزده تا تریلی اسکانیا دارم حالا نمیدونم که دولت محترم چرا به من وام کرنا و صد هزار تومن رو نداد مگه من بدبخت ایرانی نیستم بخدا که زمان جنگ ۱۶ماه حضور در جبحه رو داشتم .از خدا بترسید

  • پویا ارسالی در

    چه عجب !!!
    یعنی واقعاً یارانه ها افزایش خواهد یافت ؟!
    انشاالله کی اینجوری باشه

  • حسینی ارسالی در

    اگه قرار یارانه ای پرداخت شه یا وامی بدن ،خب چرا شامل همه نمیشه از وقتی که این یارانه های مختلفی که اعلام کردن دادند ی هزار تومنش بما ندادن چجوری یارانه میدن خدامیدونه همش دروغ

  • ناشناس ارسالی در

    خدالعنت کند مسئولین بی مسئولیت وبی شعور را

  • ناشناس ارسالی در

    اقایون دولتمدار م،بااین وعده وعید دارین همرو از گرسنگی میکشید.ی ظرب المصل میگه (بزک نمیر بهار میاد،کمبزه با خیارمیاد...)


  • جابر علی گلی ارسالی در

    این کد ۲۰۹۳۰۱۲۲۸۶ نه وام یک میلیونی کرون ا رو به بنده حقیر دادند نه یارانه ۱۰۰ هز ار تومانی معیشتی در صورتیکه بنده حقیر جز معیشت بگیران هر ماه هستم درسته که بیمه هستم اما کارگر روزمزدم و از وصعیت بد معی شتی برخوردارم

  • ناشناس ارسالی در

    حق ناحق زیاد است.

  • موسی ارسالی در

    من یه راننده تاکسی ام نه درامد ثابت دارم نه بیمه ولی یارانه صد هزارتومانی به من ندادن

  • جابر علی گلی ارسالی در

    با سلام باز هم این کد۲۰۹۳۰۱۲۲۸۶ یارانه ص د هزار تومانی دی ماه را هم به بنده حقیر ندادند این دومین بار هم اعتراص می کنم من کارگر روزمزدم و هیچگونه درامد ثابت ندار م وشرکت هم روز مزد هستم و طبق قانون کار حقوق نمی دهد و از یک چشم نابینا هستم چرا یارانه صدهزار تومانی را به من نمی دهند بخدا ما هم گناه داریم

ارسال نظر