|
کدخبر: 147170

بیت کوین کار دست سرمایه‌ گذاران داد

نقطه ضعف بیت کوین بار دیگر کار دست سرمایه‌گذاران داد. ارز دیجتالی پر نوسان در ۲۴ ساعت زیر و رو شد تا بار دیگر پناهگاه سنتی کم نوسان مثل طلا و نقره در تیررس قرار گیرند.

دیروز روز سرمایه‌گذاران بیت کوین نبود. بعد از یک هفته شکوفایی برای این ارز دیجیتالی در روزی که گذشت، بیت کوین با سقوط قیمت روبه‌رو شد. این در حالی است که طلا و نقره ضررهایی که در آخرین روز معاملات هفته (جمعه) تجربه کردند را توانستند جبران کنند. به‌طورکلی به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران به‌صورت هیجانی در هفته گذشته به‌سوی بیت کوین حرکت کردند اما حالا که هیجان فروکش کرده، مجدد به‌سوی سرمایه‌گذاری‌های امن و سنتی رفتند.

کابوس دوباره بیت کوین

طی ۲۴ ساعت گذشته، ارز رمزنگاری‌شده بیش از ۱۰ هزار دلار کاهش یافت و به ۳۱ هزار و ۷۰۰ رسید، که بیش از ۲۰ درصد کاهش از سطح بیش از ۴۰ هزار و ۸۰۰ دلار در اواخر روز یکشنبه (UTC) است.

بر اساس نظرات تحلیلگران سایت کوین دسک، گفته می‌شود در روزهای اخیر به دلیل افزایش قیمت این ارزدیجتالی، سرمایه‌گذاران شروع به فروش آن کردند و فروش بیش‌ازحد این ارز موجب کاهش قیمت آن شده است. علاوه بر سرمایه‌گذاران، افراد استخراج‌کننده بیت کوین هم شروع به فروش دارایی‌های خود کردند اقدامی که موجب عرضه بیشتر بیت کوین شده است.

طلا دوباره صعودی شد

بر اساس گزارش کیتکو، قیمت معاملات آتی طلا و نقره در معاملات روز دوشنبه در امریکا به‌طور نسبی روند بالایی را تجربه کرد. فلزات در شروع هفته میلادی، با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران روبه‌رو شدند. به نظر می‌رسد در روزی که گذشت سرمایه‌گذاران بیشتر به‌سوی خریدهای سنتی رفتند و این اتفاق موجب جبران ضررهایی شد که این دو فلز در روزهای گذشته تجربه کردند. طلای تحویل در فوریه (بهمن) با ۱۳.۵۰ دلار افزایش به ۱۸۴۸.۹۰ دلار رسید و نقره تحویل در مارس (اسفند) با ۰.۵۶۳ دلار افزایش با ۲۵ دلار و ۲۰۵ دلار در هر اونس رسید.

درحال‌حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی ۱۸۴۷ دلار است که نسبت به ۳۰ روز گذشته ۷.۵ دلار و نسبت به یک سال گذشته ۲۸۴ دلار افزایش داشته است. البته نسبت به قیمت لحظه‌ای، ۳ دلار افت را داشته اما در یک روز ۱۱ دلار افزایش را تجربه کرده است.

قیمت دلار افزایش داشت

ارزش دلار امریکا روز دوشنبه افزایش یافت به نظر می‌رسد این اتفاق نشئت‌گرفته از جهش اخیر بازده خزانه‌داری و چشم‌انداز افزایش رشد با محرک‌های مالی بالاتر امریکا بوده است.به‌طورمعمول، برنامه‌های هزینه اضافی دولت، سرمایه‌گذاران را مجبور می‌کند نگران افزایش تورم و اثر مخرب آن بر دلار امریکا در یک اقتصاد ضعیف باشند، اما به لطف افزایش بازدهی ایالات‌متحده در هفته‌های اخیر از این ارز حمایت‌شده است.وقتی ارزش دلار بالا می‌رود، تقاضای خارجی طلای رو به کاهش خواهد بود.

وضعیت بازارهای سهام

بر اساس گزارش کیتکو، بازارهای سهام جهانی عمدتاً یک روز ضعیفی را تجربه کردند. شاخص‌های سهام ایالات‌متحده در ظهر کمی پایین‌تر بسته شد. به نظر می‌رسد اشتیاق ریسک معامله‌گر و سرمایه‌گذار برای شروع هفته معاملات کاهش‌یافته است. گزارش بیکاری ایالات‌متحده در جمعه گذشته و پیامدهای شورش و حمله به کنگره ایالات‌متحده همراه با همه‌گیری Covid-۱۹ در بازار سنگینی می‌کند. یک تحلیلگر بازار گفت، جو معاملات و سرمایه‌گذاری "کمی پر‌چاله‌" نسبت به هفته گذشته است.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • نادر ارسالی در

    سلام عزیزان،لطفا به این سمت ارز دیجیتالی نروید ارزی که پشتوانه ای ندارد و نمی دا نی پشت آن کیست و چه کسی یا کسانی دارند آ ن را اداره می کنند.فقط می خواهم بگویم کل اهبرداری بیش نیست همکاران من که متاسفانه بدون آگاهی رفته بودند 80 ملیون ضرر رو ت جربه کردند.امیدوارم شما عزیزان تجربه نکن ید.

  • علی ارسالی در

    فقط یک کلام میگم نخرید بیچاره میشید.بابا م هم هیجانی خرید ما رو بیچاره کرد.بروید جایی سرمایه گذاری کنید که اختیارش دست خو دتان باشه.مثل طلا و سکه و زمین و خونه و ...

ارسال نظر