|
کدخبر: 145701

آغاز معاملات طلا، نفت وبیت‌کوین در سال جدید

امروز سال۲۰۲۱ برای بازارهای جهانی آغاز شد. بیت‌کوین، طلا و نفت هر سه ۲۰۲۱ را با روند صعودی آغاز کردند.

اقتصاد آغاز معاملات طلا، نفت وبیت‌کوین در سال جدید

نخستین هفته معاملاتی سال ۲۰۲۱ وهر دو با افزایش طلا ۱.۳۴٪ و نقره ۲.۹۵٪ آغاز کردند. نیک‌کی ۲۲۵ پس از پیشنهادهای و گزارش‌ها مبنی بر اینکه ژاپن به دلیل افزایش مبتلایان هی COVID-۱۹ ممکن است به حالت اضطراری درآید، ۰.۶۸٪ افت کرد. با این حال، شاخص ASX استرالیا ۱.۴۷٪ افزایش یافت و شاخص شانگهای چین نیز ۰.۸۶٪ رشد کرد.

درحال‌حاضر قیمت طلای نقدی، ۱۹۳۱ دلار معامله می‌شود. قیمت طلا صبح دوشنبه در آسیا افزایش یافت، و مبتلایان جهانی کرونا افزایش یافت و احتمال می‌رود که کشورهای بیشتری محدودیت‌های زیادی اعمال کنند و به دارایی امن سمت برود.

عبور از مرز ۱۹۰۰ دلار

معاملات آتی طلا با جهش ۱.۶۷ درصدی به ۱، ۹۲۶.۷۰ دلار رسید و از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کرد و بالاترین سطح خود را در هشت هفته گذشته مشاهده کرد. دلار که به طور معمول معکوس به سمت طلا حرکت می‌کند، صبح دوشنبه کاهش یافت.

در فصل تعطیلات طی هفته گذشته تقاضای زیادی برای طلای نقدی در مراکز مهم آسیا کم شد.

چرا بیت‌کوین افزایش پیدا کرد؟

طبق گفته هانری ارسلانیان، مدیر رمزنگاری جهانی PWC، جهش شگفت آور بیت کوین که در هفته‌های اخیر مشاهده شد، تا حدی ناشی از ورود سرمایه‌گذاران بزرگتر و نهادی به بازار بود.

رویترز گزارش داد، ارز دیجیتال برای نخستین بار در روز شنبه بیش از ۳۰، ۰۰۰ دلار افزایش یافت و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰۰٪ پیشرفت کرده بود. طبق گفته کوین‌دسک، بعد از ظهر دوشنبه در آسیا، بیت کوین در حدود ۳۲، ۶۶۸.۹۳ دلار معامله شد.

ارز رمزنگاری یک دهه قدمت دارد، اما سال گذشته تازه محبوبیت آن در میان سرمایه‌گذاران اصلی آغاز شد. افرادی که به دنبال رشد گسترده رمزنگاری هستند، گفته‌اند که بیت کوین به عنوان یک پرچین در برابر تورم، مشابه طلا تلقی می‌شود.

بالاترین قیمت نفت از عید

انتظار می‌رود که اوپک و تولیدکنندگان تولید خود را از سطح فعلی در ماه فوریه افزایش دهند، همچنین بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث افزایش نگرانی در مورد افزایش تقاضای نیمه اول می‌شود، به همین دلیل قیمت‌های نفت از اوج چند ماهه خود افزایش یافت.

قیمت‌ها آتی بشکه نفت خام برنت که به ۵۳.۱۷ دلار در هر بشکه رسید، بالاترین میزان از مارس (فروردین) ۲۰۲۰ است.

ارزش قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز به ۴۹.۷۱ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از فوریه ۲۰۲۰ است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها