|
کدخبر: 144847

دور جدید گرانی طلا آغاز شد

شاخص دلار به کف سه ساله رسید تا طلا رشد قیمت را تجربه کند بیت کوین نیز پس از یک اصلاح دوباره صعود را از سرگرفت تا بازدهی یک ساله خود را به مرز ۳۰۰ درصد برساند.

بعد از اینکه طلا و بیت کوین در روزهای اخیر استراحتی به خود دادند و نفسی تازه کردند، دوباره در روزی که گذشت روندی صعودی را آغاز کردند.

بر اساس گزارش اینوستینگ، قیمت طلا برای دومین روز متوالی در روز چهارشنبه افزایش یافت. بعد از سقوط دلار به پایین‌ترین سطح تقریباً سه ساله، خریداران بیشتری به سمت فلز زرد متمایل شدند، که به عنوان یک پناهگاه ضد تورمی و رقیب دلار برای سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید.

طلا در حال اتمام سال ۲۰۲۰ است و در چهار روز کاری از پنج روز کاری گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است و از کف قیمت ۱۸۷۰ دلار بالاتر آمد. این فلز گرانبها برای سال میلادی، ۲۲٪ افزایش یافته است.هرچند که سودهای روزانه طلا در هفته پایانی سال چشمگیر نیستند، به طوری که صعود به روزهای سه شنبه و چهارشنبه فقط ۰.۷ درصد است.

قیمت طلا در روزهای آخر ۲۰۲۰

در معاملات روز چهارشنبه، معاملات آتی طلای امریکا برای تحویل در ماه فوریه، با ۱۰.۵۰ دلار یا ۰.۶٪ افزایش به ۱۸۸۹ دلار رسید. در روز قبل، طلای فوریه ۲.۵۰ دلار معادل ۰.۱٪ سود کسب کرد.قیمت لحظه‌ای طلا نیز ۱۸۹۰.۸۰ دلار بود که ۱۲.۳۸ دلار یا ۰.۷ درصد رشد داشت.نرخ برابری دلار که در برابر سبد شش ارز اصلی قرار گرفت، در پایین‌ترین ارزش خود نسبت به آوریل ۲۰۱۸ سقوط کرد و به زیر ۸۹.۵۲ معامله شد.

ضعف دلار از طلا حمایت کرد

جوئل فرانک، تحلیلگر فنی طلا که برای وبلاگ بورس جهانی می‌نویسد، گفت: ضعف دلار امریکا نیروی محرک برای دستاوردهای گسترده در بازارهای فلزات گرانبها بوده است. بیشتر موسسات پیش‌بینی تضعیف بیشتر دلار را برای سال ۲۰۲۱ کرده‌اند. زیرا رشد جهانی، در نیمه دوم سال، به هر حال، با نزدیک شدن اقتصادهای بزرگ از رهایی کرونا، شاهد بهبود چشمگیری است. اگرچه ارزش دلار امریکا با بالاترین سطح ارزش خود خود در سال ۲۰۲۰ فاصله زیادی ندارد اما به نظر می‌رسد معامله‌گران علاقه دارند با پیش کشیدن تضعیف دلار در سال آینده زمینه را برای سودگیری در بازارهای دیگر فراهم کنند.

این سایت به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کند در مدت کوتاه باقی مانده در سال ۲۰۲۰، طلا بخرند. البته این سایت تحلیلی به سرمایه‌گذاران خرید دلار را نیز پیشنهاد می‌کند.

افزایش دوباره قیمت نفت

بر اساس گزارش سی ان بی‌سی، در بازار نفت بسته کمک مالی ویروس کرونا در امریکا و کاهش موجودی نفت خام از قیمت‌ها پشتیبانی کردند.

معاملات آتی نفت خام برنت با ۱۰ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۵۱.۱۹ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۹ سنت یا ۰.۲ درصد رشد به ۴۸.۰۹ دلار در هر بشکه رسید.استفان اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در Axi، گفت: قیمت‌های نفت با یک دلار ضعیف‌تر در طی یک شب نوسان داشت و سرانجام در گزارش موجودی اسنتیتوی نفت امریکا حامی خود را پیدا می‌کند. امروز صبح انستیتوی نفت امریکا در گزارشی موجودی نفت خام را بسیار بیشتر نسبت به پیش‌بینی کارشناسان، برای هفته منتهی به ۲۵ دسامبر اعلام کرد.

۲۹۵ درصد افزایش قیمت بیت کوین در یک سال

قیمت بیت کوین (BTC) پس از به پایان رسیدن رکورد آخر هفته، چند روز طول کشید تا نفسی تازه کند. اوایل صبح چهارشنبه یکبار دیگر سرعت صعودی خود را از سر گرفت و رقم ۲۸۵۷۹.۵۹ دلار را به ثبت رساند.

پیش از سقوط مجدد به ۲۷، ۷۷۲.۹۹ دلار، در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۱۴٪ افزایش داشت. قیمت بیت‌کوین از سال گذشته بیش از ۲۹۵٪ افزایش یافته است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر