|
کدخبر: 145513

مخالفت همتی با ارز ۱۷۵۰۰ تومانی

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص تعیین نرخ تسعیر ارز با بیان اینکه رسمیت دادن به نرخ تسعیر ۱۷۵۰۰ تومان را به صلاح اقتصاد نمیدانم، گفت: مبنای محاسباتی آن مشخص نیست.

اقتصاد مخالفت همتی با ارز ۱۷۵۰۰ تومانی

عبدالناصر همتی که درباره تصمیم کمیسیون تلفیق برای افزایش نرخ محاسباتی ارز در بودجه ۱۴۰۰ به ۱۷۵۰۰ تومان پرسید، گفت : موضوع نرخ ارز در بودجه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای همین دربحث های مربوط به لایحه بودجه در جلسات دولت در خصوص نرخ تسعیر درآمدهای ارزی دولت (ناشی از صادرات نفت ومیعانات گازی ) با حساسیت خاصی تصمیم گیری شد.

همتی تاکید کرد: تعیین نرخ ۱۷۵۰۰ تومان به ازای هر دلار و رسمیت دادن به این نرخ تسعیر ارز در بودجه را با توجه به توفیقات اخیر در صدور نفت و فرآورده های نفتی و خنثی کردن تحریم های جاری از یک طرف و نیز روند تحولات و احتمال کاهش تحریم ها در سال آتی از طرف دیگر، به صلاح اقتصاد کشور نمی دانم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: نکته ای که باید توجه شود موضوع تأثیر آن بر رشد پایه پولی است. ممکن است در ظاهر این اقدام با کم کردن از میزان صادرات نفت موجب تراز دخل وخرج بودجه بشود ولی براساس تجربه کشور و رابطه مالی دولت و بانک مرکزی ، تاثیر آن در نقدینگی را نمی توان نادیده گرفت.

همتی تصریح کرد: به جای بالا بردن نرخ تسعیر ارز دربودجه که مبنای محاسباتی آن نیز مشخص نشده است ، بهتر است تلاش مجموعه نظام به صدور نفت بیشتر که حق مردم ایران است متمرکز شود.

منبع: تسنیم
  • حسن ارسالی در

    با سلام اگر در مرز های کشور شیوه داد ستد حسن قلی خانی را اجرا می کردم به مراتب وضع کشور بهتر این سیستم بانکی که بلای جان کشور شده بود

  • ناشناس ارسالی در

    صدور نفت بیشتر نیازمند مسالمت و مراوده با دیگران که توصیه اکید اسلام هست میباشد متاسفانه ما فعلا مثل بز گر شده ایم و غی ر از تعدادی کشور عقب مانده تر از ایران ک ه آنها هم فقط به دنبال منفعت خود از این آب گل آلود هستند با هیچ کشور ارتباط ندار یم و آنها هم هر وقت فرصت برایشآن بیفتاد قطعا از پشت خنجر میزنند

  • ناشناس ارسالی در

    هرکسی که ازدلارصحبت میکندوجایگاه ریال در بازاررابعنوان ارزش پول ملی نگاه نکندقطعا پیشرودشمن درجنگ اقتصادی است سیب زمینی وگ چ ومیلگردواین همه مسکن خالی تعرفه ومالیا ت بدهندنصف قیمت دراختیارمردم قرارمیگیرند وربطی به دلارندارندبانگ مرکزی بایدنقدینگ ی رادربازارجمع کندتاارزش پول ملی یاریال حفظ شود

  • ناشناس ارسالی در

    درسال آینده نرخ ارز دولتی چند خواهد شد

  • علی ارسالی در

    دلار ۱۷۵۰۰ بشه دلار آزاد به ۱۰۰۰۰۰تومان میرسه یعنی نابودی مردم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها