|
کدخبر: 129424

همتی: افزایش قیمت دلار به دلیل کمبود منابع ارزی است

رییس کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز گفت: کشور در حال حاضر با کمبود شدید ارز مواجه شده که همین موضوع به افزایش نرخ دلار دامن زده است.

بانک و بیمه همتی: افزایش قیمت دلار به دلیل کمبود منابع ارزی است

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: محدودیت‌های زیادی به دلیل تحریم‌ها ایجاد شده و از این رو باید سختگیری برای بازگرداندن ارز صورت بگیرد.

وی افزود: صادرات غیر نفتی در حال حاضر ارزشمند‌ترین سرمایه کشور محسوب می‌شود که این مهم توسط صادرکنندگان برتر و خوش قول ارزشمند‌تر می‌شود و درآمد ارزی کشور به این افراد وابستگی دارد.

رییس کل بانک مرکزی بیان کرد: افزایش قیمت ارز به دلیل بخشنامه‌ها و مصوبه‌ها نیست بلکه به دلیل کاهش درآمد‌های ارزی است یعنی در صورتی که تمام صادرکنندگان ارز خود را به چرخه اقتصاد باز می‌گرداندند، نرخ ارز به این شکل افزایش پیدا نمی‌کرد.

همتی بیان کرد: ۷۰ نفر از افرادی که صادرات بیش از ۱۰ میلیون دلار در کارت بازرگانی آن‌ها ثبت شده است، نه تنها صادرکننده یا تولیدکننده بودند بلکه بررسی‌ها نشان داد که این افراد کارتن خواب بودند یعنی سوء استفاده از هویت افراد مختلف برای‌ دریافت کارت بازرگانی آن‌ها شده است.

وی تصریح کرد: صادرات در صورتی می‌تواند موثر واقع شود که درآمد و سرمایه گذاری برای کشور داشته باشد در غیر این صورت علاوه بر خروج سرمایه‌ها موجب زیان تمام بخش‌های کشور می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی در پایان ابراز کرد: در نیمه دوم سال صادرات به دلیل کاهش موانع، نسبت به نیمه اول افزایش پیدا خواهد کرد چراکه سخت‌ترین موج تحریم‌ها به پایان رسیده و کنترل نرخ ارز روی غلطک قرار گرفته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    از خوبی شماست اقای وزیر ......

  • بی نام ارسالی در

    آیا قیمت آهن ومیلگرد پائین میاید؟

    • ناشناس ارسالی در

      نه

  • متفکر ارسالی در

    بله وظیفه شما هم فقط گرفتن حقوق نجومی و امکانات بی حساب دولتی برا خودتون و هفت پ شتتونه

  • ناشناس ارسالی در

    آقای همتی حرف قشنگ میزنه شماکه می‌دونی م اتوتحریم هستیم چرانبایدازقبل پیش بینی می ‌کردید که ارزها برگرده اگه کشورداری مثل شما بخواهد اداره بشه ننه کر....بهترازشما میچرخونه

  • حمید ارسالی در

    ایا قیمت روبع گوجه پایین میاید اقای همتی

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی که متعادل بشه از32000هزارتومان به 2 5یا26هزارتومان برمی گرده یعنی که کشک

  • حسن ارسالی در

    اگر راست میگید اقای همتی هرموقع که نرخ ارز بالا رفت شما هم متناسب با نرخ سود بانکی رو هم زیاد کنید‌ سود بانکی رو بیست نه درصد کنید اگر اب از اب تکون خورد ..پس نتیجه میگیریم که حودتون نرخ ارز رو بالا میبرید بدون انکه بدونید بعضی از مردم اون زیر له میشن از خدا بترسید

  • ناشناس ارسالی در

    اونقده بدبخت و سرگشته ایم که دلار 3000تو مانی همین 4سال قبلتر شده 32هزار الان اگه بشه 30هزار ذوق مرگ میشیم. واقعا گریه دا ره شرایط ما مردم توی سری خورده. چه ذلیل و بی انگیزه شده ایم که فقط به فکر زنده م اندن هستیم نه ترقی و پیشرفت که با این قی مت کالا هیچ اینده ای برایمان متصور نیست و مسئولان هم تمام تلاششون در پائین اوردن 1000تومان از نرخ ارز هستن و انرا یه توف یق بزرگ تلقی میکنن

  • اشکان ارسالی در

    این مرتیکه خودش و بالا سریاش خر هستند یا مردم رو رو احمق فرض کردند
    این افت فقط چند روز بیشتر طول نمیکشه دوباره به به صعود خود ادامه میدهند چون ارز ارزون ب ه نفع نظام نیست ...

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی نمی توانند وقتی ارز مفت را(4200توما نی) در اختیاراین بی وجدانهای قرار می دهن د، تعهد برگشت ارز را از آنهابگیرند،برای ساده ترین کارها توادارات هزارمدرک مرتبط والکی از ارباب رجوع می گیرند لی کارتن خو اب چگونه ارز 4200تومانی به اواختصاص داده می شود. اصلا مسئولین بااین حقوقهای نجوم ی که می گیرند به چه درد می خورند که که ب ه اسم کار تن خواب مملکت
    غارت می شو د، چراپیش بینی های لازم انجام نمی گیرد، خدایا خودت به داد مردم مستاصل از
    د ست مَسئولین بی کفایت برس، الهی آمین

ارسال نظر