|
کدخبر: 143395

رابطه قیمت مرغ و تخم مرغ با FATF!

عضو مجمع تشخیص مصلحت در واکنش به ادعای اخیر سخنگوی دولت گفت: FATF ربطی به واکسن کرونا ندارد؛ فردا مرغ و تخم‌مرغ را هم به این موضوع نچسبانید.

اقتصاد رابطه قیمت مرغ و تخم مرغ با FATF!

علی ربیعی سخنگوی دولت روز گذشته در پاسخ به سؤالی درباره برخی اظهارات مطرح‌شده درباره "مشکلات عدم پیوستن به FATF برای خرید واکسن و نقل و انتقال پول" گفت: در مورد واکسن قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند اما در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله امکان انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی روبه‌رو بودیم. به‌طور کلی نپیوستن به FATF و در لیست سیاه قرار گرفتن آثار خود را بر تراکنش‌های مالی و تأمین مالی نشان داده است و حتی در مواقعی هم که تحریم مانع نمی‌شود متأسفانه FATF این بهانه را ایجاد می‌کند.

این درحالی است که محمد جواد ایروانی در واکنش به این اظهار نظر گفت: اصولاً قواعد FATF شامل اقلام بشردوستانه نمی‌شود، مداخله‌ای در خرید این‌گونه اقلام ندارد و به‌طور کلی وارد این‌گونه مصادیق هم نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: اگر بعضی‌ها شتاب دارند نباید از مسئله FATF استفاده ابزاری کنند و امروز واکسن کرونا، فردا مرغ و تخم‌مرغ و پس‌فردا مسائل مختلف دیگر را به آن بچسبانند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر