|
کدخبر: 143270

بازار ارز در حال جهت‌یابی

دلار برای سومین روز متوالی در سطح ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان باقی ماند. اما توقف در این ایستگاه امروز با یک تفاوت نسبت به روزهای گذشته همراه بود و آن هم کاهش محدوده نوسان شاخص ارزی بود. به نظر می‌رسد بازار ارز پس از دو روز نوسان نسبتا زیاد، در حال استراحت و جهت‌یابی است.

اقتصاد بازار ارز در حال جهت‌یابی

یکشنبه دلار ابتدا تا ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان پایین آمد و در نیمه دوم معاملات تا ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت، اما نهایتا در ایستگاه ۲۵ هزار و ۶۰۰ به کار خود پایان داد. دوشنبه هم این روند تقریبا تکرار شد و دلار صعود ابتدای صبح به سطح ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و بار دیگر روی نقطه ۲۵ هزار و ۶۰۰ ایستاد. امروز اما به نظر می‌رسد از حجم معاملات کمتر شده و بر همین مبنا نرخ‌ها هم نوسانات کمتری را حول این مرز تجربه می‌کنند.

رشد نرخ‌های رسمی دلار در ثبات نرخ آزاد

 اما یک نکته جالب توجه دیگر هم آن بود که با وجود ثبات نسبی نرخ بازار آزاد، دلار در بازار متشکل ارزی برای دومین روز متوالی بیش از ۱۰۰ تومان افزایش یافت و به این ترتیب فاصله نرخ‌های رسمی و بازار آزاد حتی کمتر هم شد. اکنون نرخ خرده‌فروشی دلار در سامانه سنا ۱۰۰ تومان و نرخ عمده‌فروشی در بازار متشکل ارزی حدود ۳۵۰ تومان کمتر از بازار آزاد است. دلار صرافی ملی هم امروز فاصله خود را از دلار بازار تهران کمتر کرد.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها